عضو هیئت رئیسه مجلس از رای گیری کلیات لایحه برنامه پنجم توسعه در جلسه امروز خبر داد و گفت...

 
 عضو هیئت رئیسه مجلس از رای گیری کلیات لایحه برنامه پنجم توسعه در جلسه امروز خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی بررسی جزئیات لایحه برنامه پنجم را از فردا آغاز می کند و تا پایان بررسی برنامه تعطیلی نخواهد داشت.
به گزارش مهر حسین سبحانی نیا، با اشاره به آغاز بررسی برنامه پنجم توسعه از امروز در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مبنای رسیدگی ما به برنامه پنجم، گزارش کمیسیون تلفیق است و جلسه امروز نیز با گزارشی از کمیسیون تلفیق آغاز می شود.

وی ادامه داد: پس از اظهارات 5 موافق و 5 مخالف با کلیات که دو ساعت و سی دقیقه زمان خواهد برد، سخنگوی کمیسیون تلفیق و نماینده دولت هر کدام 45 دقیقه وقت خواهند داشت تا درباره مصوبات کمیسیون تلفیق صحبت کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس امروز در دو شیفت کاری به بررسی کلیات برنامه می پردازد و به احتمال زیاد رای گیری درباره کلیات در نوبت دوم انجام خواهد شد. بررسی جزئیات برنامه نیز از روز یکشنبه در مجلس آغاز می شود.

سبحانی نیا گفت: هیئت رئیسه مجلس درخصوص شیوه چگونگی رسیدگی به جزئیات برنامه فردا تصمیم گیری خواهد کرد. ما در بررسی برنامه یا مانند لوایح بوجه به شکل هزینه ای - درآمدی رسیدگی خواهیم کرد یا اینکه ماده به ماده برنامه را رای گیری می کنیم.

نماینده نیشابور خاطرنشان کرد: بررسی برنامه پنجم در مجلس زمان بر خواهد بود و حدود دو ماه به طول خواهد انجامید زیرا علاوه بر 200 ماده برنامه ، 40 ماده الحاقی به لایحه نیز باید در صحن بررسی شود ، همچنین نمایندگان نیز پیشنهاداتی دارند که در صحن مجلس مطرح خواهد شد و بررسی این موارد زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

سبحانی نیا گفت: ما در بررسی برنامه، بدون وقفه و بدون حضور در حوزه های انتخابیه فعالیت خواهیم کرد و صرفا جلسات مجلس در روزهای تعطیلات رسمی تعطیل خواهد بود .

وی یادآور شد: ما از آذرماه نیز آئین نامه مجلس منتظر ارائه لایحه بودجه سال 90 هستیم و اگر پس از بررسی برنامه این لایحه به مجلس برسد کار بررسی آن را نیز در مجلس آغاز می کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی ماههای پرکاری را در نیم سال دوم سال پیش رو دارد و این موضوع ، سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه را محدود می کند.






گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:.mehrnews.com