منابع حزب الله لبنان اعلام كردند:‌ تصميم حزب الله لبنان و تمام مخالفان بر اين اساس است كه فردي به غير از سعد الحريري نخست وزير شود....
 
منابع حزب الله لبنان اعلام كردند:‌ تصمیم حزب الله لبنان و تمام مخالفان بر این اساس است كه فردی به غیر از سعد الحریری نخست وزیر شود.

به گزارش ایسنا، منابع حزب الله لبنان به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفتند:‌ حزب الله لبنان و تمام مخالفان دولت به این نتیجه رسیده‌اند كه تجربه سعد الحریری، نخست وزیر دولت موقت لبنان ناامید كننده بود، لذا تصمیم گرفته‌اند فرد دیگری به غیر از وی نخست وزیر شود.

منابع حزب الله لبنان گفتند كه وی در اجرای تعهداتش چه با شركایش در داخل و چه با سوریه و یا در زمینه تصمیم گیری‌های نشست سه جانبه در كاخ بعبدا به ویژه با اعمال فشارها و دیكته‌های خارجی شكست خورد.

هم‌چنین منابع حزب الله لبنان به روزنامه الرای العام كویت گفتند: تلاش سوریه و عربستان شامل بندی اساسی بود كه الحریری به آن متعهد نبود و این تلاش شامل بازنگری پروتكل دادگاه بین المللی ویژه لبنان، توقف حمایت مالی از آن و خارج ساختن قضات لبنان از آن بود. یعنی باید لبنان مشروعیت این دادگاه را سلب كند و با آن همكاری نكند.

مسئولان نزدیك به حزب الله لبنان تاكید كردند، گروه 8 مارس در رایزنی‌هایش با دیگران به این نتیجه رسیده كه اگر حریری بخواهد به قدرت بازگردد، باید كتبا متعهد شود كه پروتكل دادگاه را لغو كند، قضات را از دادگاه خارج كند و حمایت مالی از دادگاه را متوقف كند یا اینكه دولت 8 مارس به مساله دادگاه در لبنان پایان دهد یا این كه با تظاهرات مردم در خیابان‌ها روبرو شود.

این منابع نسبت به امكان تعهد الحریری به تعطیل ساختن دادگاه در داخل ابراز تردید كرده و گفته‌اند الحریری امكان ندارد دادگاه را لغو كند.

روزنامه الرای به نقل از منابع 14 مارس نوشت:‌ تلاش عربستان و سوریه در دو زمینه بود: نخست، تعهد الحریری به این مساله كه بعد از صدور حكم فرضی با اعلام موضع گیری حزب الله و مقاومت پیامدهای این حكم را پایان دهد.

دوم بیروت به شهری بدون سلاح تبدیل شود و سلاح گروه‌های فلسطین در خارج از اردوگاه‌ها جمع آوری شود تا حاكمیت كشور حفظ شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir