ارتش تونس پنجاه نفر از اعضاي گارد زين العابدين بن علي رئيس جمهوري مخلوع اين کشور را هنگام فرار به لیبی، دستگير کردند....
 
 
 
ارتش تونس پنجاه نفر از اعضای گارد زین العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع این کشور را هنگام فرار به لیبی، دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، یک منبع مطبوعاتی درشهر تطاوین مرکز استان تطاوین در جنوب تونس گفت: نیروهای ارتش ملی 50 نفر از نیروهای امنیتی ریاست جمهوری (گارد شخصی) بن علی را هنگامی که سوار بر خودروهای بدون پلاک به سمت لیبی فرار می کردند، دستگیر کردند.

وی درگفتگو با خبرگزاری آلمان گفت: تعدادی از این افراد درپی درگیری مسلحانه با نیروهای ارتش زخمی شده و به بیمارستان منتقل شدند.

این منبع گفت: حدود 10 نفر دیگر از نیروهای گارد بن علی سوار بر خودرو به سمت کوهستان فرار کرده‌اند و ارتش درحال تعقیب آنها است و تعداد زیادی از چهره‌های رژیم سابق نیز برای فرار به لیبی تلاش کردند اما نیروهای امنیتی و ساکنان منطقه مرزی همجوار لیبی آنها را دستگیر کردند.
برخی منابع در شهر بنقردان در مرز با لیبی نیز از آن حکایت دارد که شهروندان تونسی ژنرال علی السریاطی مدیر سابق امنیتی نهاد ریاست جمهوری را دستگیر کرده‌اند و گفته می‌شود که وی در سازماندهی عناصر امنیتی مسلح دست دارد. برخی گزارش‌ها حاکی است که این عناصر امنیتی مسلح برای ایجاد هرج و مرج و آشوب در تونس تلاش می کنند.

برخی گفته ها هم از دستگیری سلیم شیبوب داماد رئیس جمهوری مخلوع تونس هنگام فرارش به لیبی و نگهداری او در یک مرکز نظامی ارتش دراین منطقه حکایت دارد اما وی بعدا آن را تکذیب کرد.

شاهدان عینی همچنین از دستگیری حسام الطرابلسی برادر همسر رئیس جمهور مخلوع تونس و همسرش که خبر دادند.

در ادامه پاک‌سازی اقوام و نزدیکان بن‌علی رئیس جمهور مخلوع و فراری تونس، شبکه خصوصی "نسمه" تونس نیز گزارش داد که عماد الطرابلسی پسر برادر همسر بن علی و یکی از برجسته‌ترین متهمان به فساد با ضربات چاقو کشته شده است.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com