وزارت خارجه کوبا در بيانيه ای با بيان اقدامات مثبت اما محدود آمريکا، از تغيير نکردن سياست های کلی اين کشور نسبت به کوبا انتقاد کرد....
 
 به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از شبکه پرس تی وی، وزارت امور خارجه کوبا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گرچه اقدام آمریکا مبنی بر تسهیل تحریم‌مسافرت امریکایی‌ها به کوبا مثبت بوده ولی بسیار محدود است و تغییر خاصی را در سیاست‌های کلی آمریکا نسبت به کوبا ایجاد نکرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اگر واقعا تسهیل و گسترش برقراری روابط میان مردم کوبا و امریکا سودمند است و آمریکا باید قوانین مربوط به ممنوعیت مسافرت مردم کوبا به این کشور را نیز لغو کند.

دولت کوبا در این خصوص معتقد است،دولت آمریکا قصد دارد با این تغییرات به ظاهر باعث تقویت اطلاع‌رسانی به مردم کوبا شود اما هدف اصلی دریافت اطلاعات از طریق آنها است.

پیش از این باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرده بود؛ برخی محدودیت‌های اعمال شده علیه کوبا از قبیل تحریم مسافرت‌های هدف‌مند، تسهیل شده است. ارتقای ارتباط مردم با مردم از طریق افزایش روابط دانشگاهی، فرهنگی و مذهبی و حمایت از جامعه مدنی در کوبا از جمله هدف‌های این اقدام است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir