حسينی همچنين در جلسه كميسيون يادآور شده بود كه حساب ذخيره ارزی هيئت امنايی است و قبلا با مسئوليت معاون برنامه ريزی تشكيل شد و در حال حاضر...


نماینده تهران بعد از طرح سؤال خود از وزیر اقتصاد در خصوص عدم اجرای قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلانشهرها اعلام كرد كه بنده این سؤال را به سؤالی از رئیس جمهور موكول می‌كنم.

گزارش كمیسیون اقتصادی در خصوص سؤال علی مطهری نماینده تهران از سیدشمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر اینكه چرا قانون تسهیلات ارزی برای متروی تهران و كلانشهرها تاكنون اجرا نشده است در دستور كار جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس قرار گرفت.

این سؤال در تاریخ 4 ابان ماه 1389 در كمیسیون با حضور وزیر اقتصاد بررسی شده بود.

وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه این كمیسیون در پاسخ به این سؤال اعلام كرده بود كه هیچ خدشه‌ای در اراده ما در اجرای این قانون وجود ندارد و بنده هرگونه همكاری را با مترو داشته‌ام.

وزیر اقتصاد همچنین در جلسه كمیسیون اعلام كرده بود در این زمینه ما از طریق فاینانس و نامه‌هایی به شهرداری اقداماتی را انجام داده و همچنین این موضوع را به بانك مركزی ابلاغ كردیم.

حسینی همچنین در جلسه كمیسیون یادآور شده بود كه حساب ذخیره ارزی هیئت امنایی است و قبلا با مسئولیت معاون برنامه ریزی تشكیل شد و در حال حاضر مسئولیتش به كمیسیون اقتصادی دولت محول شده است ولی جایگاه كمیسیون اقتصاد در دولت مثل كمیسیون اقتصاد مجلس است.

این وزیر دولت دهم در جلسه مذكور كمیسیون اعلام كرده بود تسهیلات مذكور ابتدا باید به بانك عامل برود و بانك مركزی درخواست می‌كند در دستور كمیسیون اقتصاد قرار گیرد ولی هنوز به كمیسیون ارجاع نشده است اما یك واقعیت وجود دارد كه ما اساساً از آذرماه سال گذشته پرداخت تسهیلات از ذخیره ارزی را متوقف كردیم.

حسینی در جلسه كمیسیون همچنین اظهار داشت كه علت این موضوع این است كه مانده حساب و تعهدات را با هم مقایسه كردیم و به این نتیجه رسیدیم كه با توجه به حدسی كه برای صندوق توسعه ملی زدیم مثبت نخواهد بود لذا طرح جدیدی را از محل ذخیره ارزی استفاده نكردیم.

از آنجا كه نماینده سؤال كننده از پاسخ های وزیر از كمیسیون قانع نشده بود این سؤال امروز با حضور وزیر اقتصاد مجددا در صحن علنی مجلس بررسی شد.

علی مطهری بعد از اجتماع پاسخ‌های وزیر اقتصاد در مورد سؤال خود اعلام كرد: بنده پیشنهاد می‌كنم وزیر برای اینكه حسن نیت دولت را در اجرای قانون تسهیلات دو میلیارد دلار به مترو نشان دهد حداقل یك بیستم مبلغ مصوب را در آینده نزدیك پرداخت كند.

وی در پایان با اشاره به اختیارات محدود وزیر در این زمینه اعلام كرد: بنده این سؤال را به سؤالی از رئیس جمهور موكول می‌كنم تا در خدمت ایشان این موضوع را بررسی كنیم.

بر این اساس نمایندگان مجلس برای این سؤال از وزیر رأی‌گیری انجام ندادند. 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:asriran.com