راديو سوئيس اعلام كرد كه يكی از اين شكايتنامه‌ها را يك وكيل تونسی الاصل در ژنو ارايه كرده و گفته است كه حساب‌های بانكی بن علی و اطرافيانش به طور غير قانونی از خزانه دولت برداشت و به حساب‌های خانوادگی بن علی واريز شده است...


 
 
دفتر دادستان كل دادگاه فدرال سوئیس اعلام كرد كه كشورش در خصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر این كه رئیس جمهور مخلوع تونس حساب‌های بانكی در این كشور دارد تحقیقاتی را آغاز خواهد كرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبكه الجزیره، والبورگه بور سخنگوی دفتر دادستان كل دادگاه فدرال سوئیس اعلام كرد كه ما دو شكایتنامه در روز 17 ژانویه در خصوص بلوكه كردن حساب‌های بانكی زین العابدین بن علی رئیس جمهور مخلوع تونس، خانواده و نزدیكانش دریافت كردیم.

احتمال می‌رود كه خانواده بن علی و معاونان و نزدیكانش چنین حساب‌هایی را در بانك‌های سوئیس داشته باشند.

رادیو سوئیس اعلام كرد كه یكی از این شكایتنامه‌ها را یك وكیل تونسی الاصل در ژنو ارایه كرده و گفته است كه حساب‌های بانكی بن علی و اطرافیانش به طور غیر قانونی از خزانه دولت برداشت و به حساب‌های خانوادگی بن علی واریز شده است.

یك مقام قضایی در سوئیس نیز گفت: انجمن تونسی‌های مقیم سوئیس نیز شكایتنامه‌ دیگری را در این زمینه ارایه كردند.

سخنگوی دادستان كل دادگاه تصریح كرد كه ما به این دو شكایتنامه رسیدگی خواهیم كرد و هنوز زود است كه تحقیقات قضایی رسمی در این زمینه آغاز شود.

مسئولان قضایی سوئیس اعلام كردند كه تاكنون درخواستی را از مسئولان تونس در زمینه بلوكه كردن هرگونه حساب بانكی بن علی و خانواده‌اش دریافت نكرده‌اند.

براساس قانون سوئیس دولت متحد ملی جدید تونس باید تحقیقات ویژه در این زمینه صورت دهد و از سوئیس درخواست كمك و همكاری كند.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir