وی گفت: 'فرانچسكو جوليانو' - يكی از روسای سابق مافيا در دهه 90- به من گفته بود كه برخی سياسيون اهداف مورد نظر برای ضربه را به وی نشان داده بودند، او برای فجايع سال 1993 از برلوسكونی نام برده بود...
 
 
یك نادم مافیایی از دست داشتن 'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر كنونی ایتالیا در فجایع تروریستی مافیا در سال 1993 میلادی در این كشور خبر داد.

به گزارش  ایرنا به نقل از منابع خبری، 'جووانی چارامیتارو' نادم مافیایی در جلسه محاكمه 'فرانچسكو تالیاویا' در شهر فلورانس در شمال ایتالیا، از برلوسكونی به عنوان سیاستمداری كه در سال 1993 میلادی با مافیا همكاری كرده و پشت فجایع تروریستی مافیا در شهر های فلورانس، رم و میلان بود، نام برد.

وی گفت: 'فرانچسكو جولیانو' - یكی از روسای سابق مافیا در دهه 90- به من گفته بود كه برخی سیاسیون اهداف مورد نظر برای ضربه را به وی نشان داده بودند، او برای فجایع سال 1993 از برلوسكونی نام برده بود.

این نادم مافیا افزود: دلیل انجام این فجایع تروریستی - كه به كشته شدن 10 نفر و خسارت به برخی آثار باستانی منجر شده بود-، تلاش جهت لغو قانون موسوم به '41 بیس' در خصوص مافیا بود. مافیا می خواست با این بمب گذاری ها به توافقی با دولت وقت برسد تا این قانون لغو شود.

سیاسیونی نیز بودند كه اهداف مورد نظر برای بمب گذاری را به مافیا نشان می داند.

وی گفت: من در زمانی كه فراری بودم از جولیانو پرسیدم كه چرا باید به آثار باستانی و آثار ارزشمند خارج از استان جنوبی سیسل ضربه بزنیم و او در پاسخ گفت كه فردی وجود دارد كه هنوز یك سیاستمدار نشده است اما وعده داده است كه در صورت رسیدن به قدرت و پیروزی در انتخابات سیاسی قوانین سخت علیه مافیا را لغو كند. این فرد برلوسكونی است.

نادم مافیا افزود: ما در سال 1994 به برلوسكونی رای دادیم. همه ما در سال 1994 در انتخابات سیاسی در سیسیل به برلوسكونی رای دادیم زیرا او وعده داده بود كه اگر نخست وزیر شود به ما (مافیا) كمك و قانون ضد مافیا را لغو می كند. اما برلوسكونی در سال 1994 پس از پیروزی در انتخابات این قانون را لفو نكرد و من از رییس مافیا پرسیدم كه چرا او به وعده خود وفا نكرده است و در پاسخ گفته شد كه برلوسكونی هنوز نمی تواند كاری كند. او به من فهماند كه سیاسیون دیگری وجود دارند كه مراقب رفتار برلوسكونی هستند و بنابراین او نمی توانست خیلی خود را در معرض قرار دهد اما به محض اینكه امكان آنرا داشته باشد به ما كمك می كند.

بمب گذاری های مافیا سال 1993 میلادی در شهر های رم، فلورانس و میلان مجموعا 10 قربانی و 95 مجروح بجای گذاشت و خسارات زیادی به میراث فرهنگی و مذهبی ایتالیا وارد كرد.

پس از رد مصوبه مصونیت قضاییی برلوسكونی موسوم به 'منع قانونی' كه اخیر از سوی دادگاه قانون اساسی ایتالیا اعلام شد، حمله پی در پی قضات، دادستان ها و نادمان مافیا بطور كم سابقه ای در دادگاه های قضایی آغاز شده است.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir