به گزارش روزنامه دیلی تلگراف،‌ اگر چه اعضای القاعده در عربستان از سراسر این کشور بوده‌اند، اما بخش اعظم آنها اهل استان‌های غیر توسعه یافته از لحاظ اقتصادی همچون استان عسیر بوده‌اند از جمله چند عامل حادثه 11 سپتامبر 2001 در آمریکا...
 
 
براساس گزارش‌های حزبی مشخص شده است که رئیس جمهوری فراری تونس به یک استان جنوبی عربستان که به دلیل ارتباطش با القاعده شناخته شده‌، منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه درخواست زین العابدین بن علی، رئیس جمهوری فراری تونس‌ برای اقامت در فرانسه رد شد، وی جمعه به شهر جده در عربستان رفت.

گفته می‌شود که وی مدت اندکی را در جده سپری کرده و حتی به زیارت خانه خدا نیز رفته است، اما براساس اطلاعات جدید وی جایی در 300 مایلی منطقه ابها، مرکز استان عسیر که در همسایگی یمن قرار دارد‌، اقامت کرده است.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف،‌ اگر چه اعضای القاعده در عربستان از سراسر این کشور بوده‌اند، اما بخش اعظم آنها اهل استان‌های غیر توسعه یافته از لحاظ اقتصادی همچون استان عسیر بوده‌اند از جمله چند عامل حادثه 11 سپتامبر 2001 در آمریکا.

اسامه بن لادن، رهبر القاعده، در یکی از نوارهای صوتی خود در مورد اعضای القاعده از استان عسیر در عربستان گفت:‌ قبیله‌های استان عسیر نقش زیادی در فعالیت‌های القاعده داشته‌اند.

سعد الشهری، معاون فرمانده القاعده در شبه جزیره عرب، از منطقه خمیس مشیط بوده که به منطقه ابها نزدیک بوده است.

براساس اعلام مصطفی علانی، یک تحلیل‌گر در دوبی، بن علی با این شرط اجازه یافته در عربستان بماند که در هیچ فعالیت سیاسی شرکت نکند و با رسانه‌ها نیز گفت‌وگو نکند
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir