دادستان نظامی تهران گفت: خداوند انسان‌ها را آزاد آفريده است و ما حق نداريم افراد را بدون مدرک و دليل بازداشت کنيم...
 
 



به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین شكرالله بهرامی كه در جمع قضات و كارمندان دادسرای نظامی تهران سخن می‌گفت، اظهار كرد: قرار بازداشت برای متهمان باید با دلایل و اسناد قطعی صادر شود. وقتی برای رسیدن به حقیقت، ادله ناقص است باید به دنبال تكمیل دلایل و مستندات باشیم.

دادستان نظامی تهران اصلاح مجرمان و از بین بردن ناهنجاری‌ها در جامعه را از اهداف قضای اسلامی برشمرد و گفت: وظیفه شرعی و قانونی قضات، تادیب مجرمان است و روش‌ها و برخوردها باید با شوونات اسلامی همراه باشد تا افراد مجذوب اخلاق ما شوند و عذر و بهانه‌ای هم به دست آنان ندهیم.

وی افزود: نباید با مجرمان برخورد تندی داشته باشیم، زیرا این قانون است که برای او تصمیم می‌گیرد.

دادستان نظامی تهران بر دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها تاكید كرد و گفت: مدیران شعب در تعیین وقت پرونده‌ها دقت کافی كنند و هیچ پرونده‌ای از موعد رسیدگی خود خارج نشود.

بهرامی با اشاره به جایگاه و شان قضات در اسلام گفت: جایگاه قضاوت، جایگاه پیامبر و اوصیاء الهی است که قضات و متصدیان امر قضا وظیفه دارند در جهت حفظ این جایگاه با توجه به دستوراتی که در فقه اسلام و آداب القضاء اشاره شده، تلاش كنند.

دادستان نظامی تهران تاكید كرد: جایگاه و لباس قاضی هنگام قضاوت باید منظم و مرتب باشد به طوری که اقتدار و شکوه دستگاه قضایی در ذهن مراجعان باقی بماند.

وی در ادامه به سوالات قضات و كارمندان دادسرای نظامی تهران پاسخ داد.

در پایان این جلسه از كاركنان منتخب ماه دادسرای نظامی تهران تقدیر به عمل آمد.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir