با تحکیم و تایید همراهی ولید جنبلاط با جریان مقاومت در انتخاب نخست وزیر جدید وحشت سراسر اسرائیل را فرا گرفته است....


 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت با خطرناک خواندن اتحاد جنبلاط و مقاومت تاکید کرد درصورتکیه دولت آینده لبنان حول محور حزب الله تشکیل شود خطربزرگی برای اسرائیل پدید خواهد آمد که نمی توان به سادگی آن را نادیده گرفت.

این اعلام خطر در حالی است که فراکسیون جنبلاط در پارلمان روز شنبه بار دیگر تاکید کرد به "عمرکرامی " نامزد حزب‌الله برای تصدی پست نخست‌وزیری رأی خواهند داد. وی به موضوع خروج وزرای مخالف دولت از کابینه پرداخته و پیامدهای آن و نتیجه مذاکرات خود با مقامات لبنانی و دیدار پیشین خود با سید "حسن نصرالله " دبیرکل حزب‌الله لبنان و دیدار با "بشار اسد " رئیس‌جمهور سوریه را به ‌آنها اطلاع داده است.

از سوی دیگر معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اعلام حمایت رهبر دروزی‌های لبنان از حزب‌الله ابراز نگرانی کرد و آن را تحولی خطرناک برای اسرائیل خواند و درباره آن بشدت هشدار داد. سیلوان شالوم با اشاره به تحولات لبنان، هشدار داد و اعلام کرد که پیوستن جنبلاط به حزب‌الله در تشکیل دولت، سبب می‌شود در لبنان هم حکومتی شبیه ایران شکل بگیرد.  شالوم در ادامه تصریح کرد که در این شرایط حزب‌الله یک سازمان تروریستی نخواهد بود بلکه در این هنگام دولتی دارای حاکمیت در لبنان خواهد شد.

معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود که این تحول در لبنان تحولی خطرناک است که اسرائیل را وا می‌دارد تا از نزدیک تحولات لبنان را دنبال کند و در آمادگی کامل باشد.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir