روزنامه الاخبار از مذاکرات عربستان سعودی با یک وزیر لبنانی 14 مارس برای انتخاب وی به سمت نخست‌وزیری پرده برداشت....


 
 
 

به گزارش فارس، روزنامه الاخبار لبنان نوشت که تیم "سعد الحریری " نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در زمینه اعلام مواضع خود منتظر اعلام نتایج مذاکرات میان مسئولان سعودی با "محمد الصفدی " وزیر اقتصاد و تجارت لبنان هستند.

منابع نزدیک به ریاض به الاخبار اطلاع دادند که "مقرن بن عبدالعزیز " رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی الصفدی را به ریاض احضار کرده تا با وی در مورد امکان نخست‌وزیری او در دولت آینده صحبت کند.

بر اساس این گزارش این اقدام در راستای میانجیگری جدیدی است که عربستان سعودی سعی دارد در زمینه حل بحران در لبنان بر اساس منافع گروه 14 مارس انجام دهد.

این در حالی است که "نجیب میقاتی " نخست‌وزیر اسبق لبنان نیز که هنوز مواضع خود را در زمینه رایزنی‌های پارلمانی اعلام نکرده است، منتظر بازگشت الصفدی به لبنان است تا با وی در زمینه نتایج مذاکراتش با مقامات عربستان سعودی گفتگو کند.

با توافق نسبی گروه‌های مخالف دولت بر سر انتخاب "عمر کرامی " نخست‌وزیر اسبق به عنوان نخست‌وزیر آینده لبنان، کشورهای حامی جریان 14 مارس نیز تصمیم دارند تا گزینه‌ای را در این زمینه معرفی کنند تا به این ترتیب از روند مذاکرات در زمینه تعیین جانشین حریری عقب نمانند.

 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:khabaronline.ir