هزاران نفر از مردم بلژیک با «شعار ما دولت می خواهیم» در خیابان های بروکسل، پایتخت این کشور دست به اعتراض زدند...
 
 به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از شبکه یورونیوز، هزاران نفر از مردم بلژیک در تظاهراتی که از سوی بیش از 15 هزار کابر اینترنتی در فیس بوک تدارک دیده شده بود، در اعتراض به نبود دولت در این کشور به خیابان ها ریختند.

این تظاهرات بعد از راهپیمایی 300 هزار نفری سال 1996 که در این کشور، یکی از بزرگترین راهپیمایی های سراسری بلژیک محسوب می شود. منابع خبری اعلام کرده اند که بیش از 250 هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

اختلاف موجود میان دو نیمه فرانسوی و هلندی زبان سبب انحلال دولت بلژیک و عمیق تر شدن بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور شده است.

تحلیلگران پیش بینی کرده اند که تنها راه برون رفت از بن بست سیاسی موجود در بلژیک، برگزاری انتخابات است.

«ما تصمیم گرفته ایم که تا زمانی که دولت تشکیل نشده ریش خود را اصلاح نکینم . هر کسی که دولت میخواهد باید اندکی تلاش کند و شما هم می توانید به ما بپیوندید تا همبستگی خود را نشان دهیم.» این یک پیام ویدئویی بود که در اینترنت منتشر شد و در آن بنوا پوئلوورد، بازیگر سرشناس بلژیکی به مردان این کشور پیشنهاد داد تا زمان تشکیل دولت به عنوان یک اعتراض نمادین ریش های خود را اصلاح نکنند.

بر این اساس صدها مرد در بروکسل، پایتخت بلژیک در اعتراض به نبود دولتی با ثبات در این کشور تصمیم گرفته اند ریش خود را اصلاح نکنند.

224 روز معادل بیش از هفت ماه است که بلژیک بدون دولت اداره می شود.
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir