وی تاكيد كرد ايران يكی از مهمترين عرضه كنندگان گاز طبيعی به تركيه به شمار می رود و آنكارا به دنبال گسترش همكاری های انرژی با تهران است....


 
 وزیر انرژی تركیه اعلام كرد ایران با واگذاری توسعه 4 تا 5 میدان نفتی كوچك خود به بخش خصوصی تركیه موافقت كرده است .

به گزارش رویترز تانر ییلدیز تصریح كرد هر یك از این پروژه ها به 100 تا 200 میلیون دلار سرمایه گذاری نیاز دارد .

وزیر انرژی تركیه با تاكید بر گسترش روابط كشورش با ایران گفت نتایج بررسی كارشناسی راه های گسترش همكاری های دو كشور در بخش انرژی به زودی اعلام خواهد شد . وی تاكید كرد ایران یكی از مهمترین عرضه كنندگان گاز طبیعی به تركیه به شمار می رود و آنكارا به دنبال گسترش همكاری های انرژی با تهران است .

تانر ییلدیز گفت: در سفر اخیر به تهران مذاكرات خوب و مفیدی با مقامهای ارشد ایران در خصوص همكاری های گازی داشتم . من در خصوص فرصتها و زمینه های همكاری های دو جانبه با مقامهای ایران مذاكره كردم.

وی افزود ونزوئلا نیز توسعه دو میدان نفتی خود را به شركتهای تركیه ای پیشنهاد داده است . اگر شركتهای تركیه ای بخواهند در ونزوئلا سرمایه گذاری كنند میزان سرمایه گذاری این شركتها باید به 2 میلیارد دلار برسد .

وی گفت تركیه مذاكراتی را برای احداث نیروگاه اتمی با ژاپن آغاز كرده است . فرانسه نیز پیشنهادی را در این زمینه به تركیه داده است ولی نمی توان از مخالفت فرانسه در پیوستن تركیه به اتحادیه اروپا در این خصوص چشم پوشی كرد .
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com