اين اظهارات مركل در حالي است كه "گوئيدو وستروله " وزير خارجه آلمان پيش از اين گفته بود كه غرب همچنان تمايل دارد كه گفت‌وگوها با ايران را ادامه دهد....


 
صدراعظم آلمان با وجود ناكارامدی تحریم‌های علیه ایران و در پی بهانه‌جویی‌های غرب پس از مذاكرات استانبول روز گذشته ایران را به تحریم‌های بیشتر تهدید كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "آنگلا مركل " روز گذشته ایران را تهدید كرد كه در صورتی كه این كشور نتواند در زمینه برنامه هسته‌ای خود قدرتهای جهان را راضی كند، با تحریم های بیشتر مواجه خواهد شد.

براساس این گزارش، صدراعظم آلمان در دیدار با دیپلمات‌های آلمانی ضمن ابراز ناامیدی از نتایج گفت وگوهای استانبول گفت: مسئله ایران به این بستگی دارد كه تردید‌هایی كه درباره برنامه هسته‌ای این كشور وجود دارد را برطرف كند. در غیر این صورت تحریم ها ادامه خواهند یافت.

این اظهارات مركل در حالی است كه "گوئیدو وستروله " وزیر خارجه آلمان پیش از این گفته بود كه غرب همچنان تمایل دارد كه گفت‌وگوها با ایران را ادامه دهد.

كشورهای غربی در شرایطی تمام سعی خود را در گفت‌وگوهای استانبول به كار گرفتند تا بر خلاف توافق ژنو كه گفت‌وگو حول نقاط مشترك را دستور كار نشست استانبول مطرح كرده بود، موضوع هسته‌ای ایران را نیز در این مذاكرات مطرح كنند.

ایران در پیگیری برنامه هسته‌ای همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طرف خود دانسته و همكاری كامل و همه‌جانبه‌ای نیز با آژانس داشته است و آژانس نیز در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران همواره بر عدم انحراف این برنامه و تطابق كامل آن با توافقات بین‌المللی تأكید كرده است.
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com