به نوشته این روزنامه با چنین حمایتی، آمریکا به سختی می تواند با نخست وزیری میقاتی مخالفت کند.....
 
 
  روزنامه اسرائيلی هاآرتص می نويسد: «نجيب ميقاتی، نخست وزير جديد لبنان نماينده حزب الله و ايران نيست. آقای ميقاتی دوست نزديک بشار اسد، رئيس جمهور سوريه است و عربستان سعودی و فرانسه از وی حمايت می کنند.»

به نوشته این روزنامه با چنین حمایتی، آمریکا به سختی می تواند با نخست وزیری میقاتی مخالفت کند.

میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان، روز سه شنبه نجیب میقاتی، میلیاردر سنی را که گفته مي‌شود از حمایت حزب الله برخوردار است، مامور تشکیل دولت جدید این کشور کرد و همزمان هزاران هوادار سعد حريری در مناطق سنی نشین لبنان از جمله شهر طرابلس در شمال لبنان دست به تظاهرات زدند.

بر اساس گزارش های منتشره، اکثريت نمايندگان مجلس لبنان روز سه شنبه از نامزدی ميقاتی برای تصدی سمت نخست وزيری آينده لبنان حمايت کردند.

به نوشته اين روزنامه ميقاتی در دولت رفيق حريری، پدر سعد حریری، مسئول حمل و نقل و خدمات عمومی بوده و پس از ترور حريری از وی درخواست شد تا مدت کوتاهی سمت نخست وزيری را برعهده بگيرد.

روزنامه هاآرتص می افزايد ثروت ميقاتی حدود دو میليارد و ۵۰۰ ميليون دلار تخمين زده می شود.

به نوشته این روزنامه میقاتی سال های طولانی است که فرصت های سرمایه گذاری را به خوبی درک کرده است که از آن جمله می توان از مغازه های زنجیر ه ای که کالاهای لوکس به فروش می رسانند تا خط هوایی بابو در سوئیس نام برد.

وی همچنین بنیادی را راه اندازی کرده که به دانشجویان خاورمیانه ای کمک می کند. 

میقاتی خود را یک سیاستمدار میانه رو معرفی می کند و تحصیلات خود را در دانشگاه آمریکایی بیروت و هاروارد انجام داده است.

هاآرتص می نویسد با روی کار آمدن میقاتی، لبنان به ایران و حزب الله نزدیکتر نشده بلکه به سوریه، درست زمانی که سوریه به آمریکا نزدیک می شود.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com