'علی لاريجانی' حمايت مجلس شورای اسلامی ايران را از انقلاب مردم تونس و مصر اعلام كرد و تحولات اخير در اين كشورها و ديگر كشورهای منطقه خاورميانه را انقلاب منطقه ای و قيام آزادگان توصيف كرد...
 
 
 

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی روز یكشنبه در سخنانی با تاكید بر خیزش ملت های مسلمان منطقه و قیام آنها علیه دولت های مستبد و دیكتاتوری گفت: این انقلاب منطقه ای با قیام مردم تونس آغاز شد و دامنه آن كشورهای مختلف را در نوردید.
وی افزود: ملت رشید مصر امروز صدای بلند انقلاب شدند.
وی یادآور شد: سیر تكاملی این انقلاب منطقه ای حكومت‌های خودكامه را غافلگیر كرده است.
رییس مجلس همچنین به مواضع ضد و نقیض آمریكا و برخی كشورهای غربی در مواجهه با این خیزش مردم اشاره كرد و اظهار داشت: باراك اوباما رییس جمهوری آمریكا در سه روز اخیر سه موضع گیری متفاوت داشت.
لاریجانی ادامه داد: وی یك بار برای رعایت حقوق ملت مصر توصیه اخلاقی ارایه كرد، باردیگر حمایت همه جانبه خود را از حاكمان مصر اعلام كرد و سپس خواستار توجه به خواست ملت مصر برای تغییر شد.
وی، رفتارهای كشورهای غربی در قبال این انقلاب منطقه ای را مشابه مواضع آنان در دوران انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مساله نشانگر آن است كه روش تحلیل این كشورها از كشورهای اسلامی هم چنان واپس گرا و ارتجاعی است و آنها از سیر تحولات خاورمیانه عقب هستند.
رییس مجلس تاكید كرد كه این انقلاب، انقلاب آزادگان است كه در شعارهای مردم مصر دیده می‌شود و این حركت تكاملی عقلی جامعه از گرایش های ناسیونالیستی عبور كرده است.
لاریجانی همچنین حركت فرصت طلبانه غربی ها برای مصادره مجانی انقلابیون را تقبیح كرد و یادآور شد:برخی از این كشورها در صدد جا انداختن شخصیت های بدلی برای رهبری این انقلاب ها هستند.
وی اعلام كرد كه مجلس شورای اسلامی از قیام ملت های استوار تونس و مصر حمایت می‌كند.

 

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:irna.ir