معاون رئيس‌جمهور ضرب‌‌الأجل 2 ماهه‌ای را در رابطه با تعهدات موزه لوور فرانسه تعيين كرد...
 
 
 

حمید بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: طبق توافقنامه‌ای كه سال‌ها پیش بین ایران و فرانسه به امضا رسید مقرر شده بود كه نمایشگاهی از آثار تاریخی ایران در موزه لوور به نمایش گذاشته شود و در مقابل نیز موزه لوور اشیای ایرانی را كه در اختیار دارد در ایران به نمایش بگذارد.

وی در ادامه افزود: ایران 2 نمایشگاه تاكنون در موزه لوور برپا كرده است كه متعلق به دوران "صفوی " و "10 هزار سال تمدن ایران " بوده است اما تاكنون مسئولان موزه لوور اقدامی برای برپایی نمایشگاه در ایران انجام نداده‌اند به همین دلیل موزه ملی ایران و بخش بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی این موضوع را در دست پیگیری قرار داده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح كرد: اگر موزه لوور به تعهداتش در زمینه برپایی نمایشگاه آثار تاریخی ایران عمل نكند ناچار هستیم ارتباطات فرهنگی ایران را با كشور فرانسه قطع كنیم.

بقایی ضرب‌الأجل 2 ماهه‌ای را برای موزه لوور تعیین كرد و گفت: مسئولان موزه لوور تا قبل از پایان سال 1389 باید زمان و نحوه دقیق برپایی نمایشگاه آثار ایرانی موزه لوور در ایران را مشخص كنند كه اگر به این ترتیب عمل نكنند ارتباطات فرهنگی‌مان با فرانسه را قطع می‌كنیم.

به گزارش فارس، در تاریخ یكم اكتبر 2007 تا 7 ژانویه 2008 برابر با 9 مهرماه تا 17 دی ماه 86 ، 32 شیء تاریخی عصر صفوی در موزه لوور به نمایش گذاشته شد كه آمار بازدیدكنندگان آن 130 هزار نفر اعلام شد.

 

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com