یک هفته نامه فرانسوی از بررسی های اشتباه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، دو هفته پیش از وقایع اخیر مصر پرده برداشته است...
 
 
 

به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از کوریه انترناسیونال، در حدود دو هفته پیش، سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده آمریکا (سیا)، از نمایندگان خود در سازمانهای دولتی مصر، در ارتش این کشور و همچنین از نمایندگان خود در میان احزاب مخالف دولت مصر خواسته بود تا در مورد عمر احتمالی دولت کنونی مصر ارزیابی های خود را به این سازمان اطلاعاتی اعلام نمایند.

به گفته این نشریه، نتایج ارزیابی ها نشان می داد که دولت کنونی مصراز ثبات لازم برخوردار است. هیچ تهدیدی نه در کوتاه مدت و نه در دراز مدت دولت کنونی را تهدید نمی کند. نتیجه بررسی های سازمان سیا نشان می داد که حتی اگر شدت تظاهرات و راهپیمایی ها در مصر بالا بگیرد و با ورود ارتش به سمت خشونت کشیده شود، این اعتراضات در هیچ شرایطی، تهدیدی برای ثبات رژیم کنونی مصر محسوب نمی شوند.

این هفته نامه فرانسوی ادامه می دهد؛ بر اساس بررسی های بعمل آمده از سوی این سازمان اطلاعاتی آمریکا، کشور مصر همانند سایر کشورهای عربی نیست، دارای ساختار قدرتی بسیار پیچیده تر از این کشورها و از جمله تونس است. در عین حال این کشور تاب تحمل مقایسه با هیچیک از کشورهای عربی منطقه را ندارد.

کوریه انترناسیونال خاطر نشان کرده: بر اساس بررسی های دیگر سیا، حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، به رغم سن بالا و بیماری از حمایت ارتش، سازمان اطلاعات مصر و سیاستمداران با تجربه برخوردار است و با این حمایت بر سر قدرت می ماند. با توجه به بالا گرفتن اعتراضات در مصر و با توجه به سرعت گرفتن تحولات در این کشور و امکان حرکتهای بیشتر از سوی شهروندان این کشور، کاخ سفید خواسته است تا در جریان گزارشات لحظه به لحظه تحولات این کشور باشد و اطلاعات به سرعت به آنان منتقل شود.

به نوشته این هفته نامه، احتمال می رود برای مشاوران اوباما، برکناری حسنی مبارک از قدرت خطری بزرگ باشد.

 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir