سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی درتازه ترین واکنش به رویدادهای مصر ضمن رونمایی همکاری سرویس های اطلاعاتی رژیم "مبارک" علیه برنامه های هسته ای ایران،از اوج گیری حزب اخوان المسلمین بشدت ابراز ترس نمود.
 
 
 به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران ،سایت مذکور در ابتدا از همدستی نهادهای امنیتی،جاسوسی مصر با موساد پرده برداشته و عنوان می دارد : بین تل آویو و قاهره جهت مقابله با برنامه های هسته ای ایران یک سری همکاری های اطلاعاتی و سیاسی نزدیکی وجود داشته که با وضع موجود ادامه آن به خطر می افتد.

در ادامه این گزارش سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با تاکید بر ترس مقام های ارشد این رژیم از تحولات داخلی مصر می نویسد: دولت اسراییل و رسانه های همگانی، رویدادهای مصر را از نزدیک دنبال می کنند و می کوشند پیامد آن بر اوضاع خاورمیانه و آینده کشورهای عرب و مسائل امنیتی اسراییل را ارزیابی کنند.مصر نه تنها با داشتن هشتاد میلیون نفر جمعیت بزرگترین کشور عربی محسوب می شود، بلکه همیشه پیشگام صلح با اسراییل بوده است.

در ادامه این تحلیل سایت مذکور ضمن حمایت از "حسنی مبارک " و غرب گرا بودن وی به عنوان نقطه کلیدی می نویسد: از دیدگاه ما مبارک قوی ترین عامل ثبات در کشورهای میانه روی عرب محسوب می شود و رفتن او اوضاع در دیگر کشورهای طرفدار غرب در خاورمیانه عربی را نیز آشوب زده می سازد ولی در شرایط سیال کنونی هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و اوضاع ممکن است با روی کار آمدن "عمر سلیمان" نیز به سرعت به وخامت بگراید زیرا در تظاهرات دیروز در میدان التحریر قاهره، شعارهایی نیز علیه "عمر سلیمان" شنیده شد و تظاهرکنندگان خواهان برانداختن او همراه با مبارک شدند.

در ادامه این گزارش با اشاره به عمق خیانت دولت نامیمون حسنی مبارک در فاجعه غزه بصراحت آورده شده است:مصر در موثر بودن محاصره دریایی و زمینی اسراییل علیه مردم غزه بسیار موثر بوده است. این کشور اگر اراده می کرد می توانست با بازگذاشتن گذرگاه مرزی رفح بین خاک خود و نوار غزه، محاصره قوای نظامی ما را عملا بی ثمر سازد ولی این کار را انجام نداد.

سایت وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در انتها با ترس از اوج گیری اخوان المسلمین می نویسد: اخوان المسلمین در یک لحظه حساس ممکن است سر بلند کند و برای به دست گرفتن کنترل اوضاع بکوشند.

بنابر اخبار واصله که بیش از یک هزار زندانی در مصر توانسته اند با استفاده از اوضاع بحرانی، از زندان بگریزند. افرادی که همگی به جناح های اسلامیون تعلق داشته و با حکومت سکولار مبارک فعالانه مخالفت می ورزیدند و از همین رو به زندان افتادند. احتمال می رود که این افراد وارد تظاهرکنندگان شوند و بکوشند شعارها را به مسیر خود بکشانند.

شماری از تحلیلگران سیاسی هشدار می دهند که اگر نظام کنونی مصر فرو پاشد، ایالات متحده نه تنها بزرگترین متحد سیاسی و نظامی خود در میان کشورهای عرب را از دست خواهد داد، بلکه ادامه موجودیت دیگر حکومت های طرفدار آمریکا در منطقه نیز به خطر خواهد افتاد و دولت واشنگتن ممکن است در آینده ای نه چندان دور خود را با یک زمین لرزه بزرگ سیاسی در خاورمیانه روبرو ببیند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jahannews.com