علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی و هيئت داوری فراكسيون اصولگرايان در جلسه‌ای بر كاهش سؤال از وزرا تأكيد كردند....
 
به گزارش فارس، اعضای هیئت داوری فراكسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با علی لاریجانی رئیس قوه مقننه كشورمان دیداری انجام دادند و در این دیدار به بیان موضوعات و مسائل مهمی پرداختند.

در این دیدار،‌ موضوعاتی از قبیل تلاش برای وحدت و حفظ جریان اصولگرایی و اینكه باید مراقب انحرافات بود و همچنین هماهنگی بیشتر بین مجلس و دولت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

همچنین در این جلسه تعامل بیشتر مجلس و نمایندگان با دولت برای كمتر شدن تذكرات و حتی كاهش سؤالات از وزرا در صحن علنی پارلمان مورد تأكید اعضای هیئت داوری و همچنین رئیس مجلس قرار گرفته است.

 در این جلسه بر حضور دائم وزرا در اتاق دولت برای ارتباط بیشتر آنان با نمایندگان نیز تأكید شده، البته تا جایی كه برای دولت تكلیف مالایطاق نباشد، چرا كه بر اساس استدلال افراد شركت‌كننده در این جلسه این مسئله سبب می‌شود بسیاری از مشكلات بین نمایندگان و همچنین دولت بدون مطرح شدن سؤال از وزرا و همچنین تذكر در صحن علنی حل شود و به تریبون مجلس كشیده نشود تا جایی كه كمتر نیاز به تذكر باشد.

اعضای هیئت داوری فراكسیون همچنین در این جلسه استدلال كردند كه اگر وزرا به صورت مداوم در مجلس حاضر شوند، بدین ترتیب مطالبی كه وكلای ملت در خصوص آنها سؤالاتی دارند و یا با مشكلاتی در حوزه انتخابیه خود مواجه هستند، ‌این مطالب را قبل از طرح پشت تریبون مجلس با وزرا در میان بگذارند تا مشكلاتشان حل شود و دیگر احتیاجی به تذكر از ترییون مجلس نباشد و سؤال از وزرا تا حد امكان در صحن علنی مطرح نشود.

همچنین در این جلسه بر حضور بیشتر و مداوم معاونت‌های پارلمانی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و نهادها نیز تأكید شده چرا كه طبق استدلال اعضای هیئت داوری و همچنین رئیس مجلس، بسیاری از نمایندگان نسبت به عدم حضور معاونان پارلمانی در مجلس انتقاداتی دارند و می‌گویند كه معاونان پارلمانی بیشتر اوقات "مدیران كل " خود را برای حضور در مجلس به خانه ملت می‌فرستند در حالی كه جایگاه مجلس و نمایندگان بسیار مهم و این مسئله دون شأن خانه ملت است.

بر پایه این گزارش، در این جلسه "بر تفاهم و انسجام بیشتر بین مجلس و دولت و پاسخگویی مسئولان ذی‌ربط كه منجر به كاهش سؤال و تذكر از وزرا شود " تأكید شده تا در فضایی دوستانه و با همفكری، بتوان مشكلات را قبل از بیان آنها در تریبون مجلس یا رسانه‌ها حل كرد.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:farsnews.com