یک روزنامه انگلیسی از تصمیم خانواده مبارک برای فرار از مصر به انگلستان خبر داده است....
 
  به گزارش گروه بین الملل دی نا و به نقل از روزنامه سان، حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر و همسرش سوزان مبارک نیز درحال زمینه سازی برای خروج از این کشور هستند. براساس اخبارمنتشره، جمال مبارک 47 ساله این پیشنهاد را مطرح کرده و قصد داردبه همراه خانواده اش و 97 قطعه وسیله، سواربریک هواپیمای شخصی قاهره را به مقصد لندن ترک کند.

وی درآن شهر یک کاخ شش طبقه درنزدیکی مرکز تجاری مشهور هارودز درمحله نایتسبرگ دارد که ارزش آن به 8.5 میلیون پوند (معادل 13.5 میلیون دلار) می رسد.

این روزنامه می افزاید: براساس شایعات منتشره درمیان مصری های مقیم انگلیس، مبارک 82 ساله و سوزان 69 ساله نیز در حال برنامه ریزی برای خروج از کشور و سفر به لندن هستند.

به نوشته روزنامه سان، براساس اطلاعات به دست آمده حسنی مبارک از زمان روی کارآمدن درسال 1981 تاکنون ثروتی معادل 25 میلیارد پوند یعنی حدود 40 میلیارد دلار به دست آورده است، علاوه بر این همسرش سوزان مبارک و پسرش جمال و پسر بزرگش علاء 49 ساله به نماد فساد مفرط در مصر تبدیل شده اند.

این روزنامه افزود : سوزان مبارک پاسپورت انگلیسی دارد زیرا مادرش لیلی مای پالمرانگلیسی بوده است که درسال 1934 با یک دانشجوی مصری به نام صالح که در آن زمان در لندن دانشجوی پزشکی بود ازدواج کرد و سپس برای زندگی با وی به مصر رفت و سوزان درسال 1941 به دنیا آمد.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تاکنون اطلاعات موثقی درباره انگلیسی بودن گذرنامه سوزان مبارک و پسرانش جمال و علاء وجود ندارد. اما این خانواده در مصر خویشاوندانی دارند که به طور مرتب با آنها دیدار می کنند.
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:dayna.ir