ميقاتی با اشاره به تجربيات خوب ايران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای از حيث سرعت و كيفيت، اظهار كرد: به محض تشكيل دولت، همكاری نزديك با جمهوری اسلامی ايران جهت اجرايی كردن توافقنامه‌های امضا شده به خصوص....
 
در دیدار غضنفر ركن‌آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مكلف لبنان مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی و تحولات داخلی صحنه لبنان و آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و لبنان مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی در این دیدار ایجاد وحدت در صحنه داخلی لبنان، جلوگیری از بروز فتنه طائفه‌ای در كشور و همچنین ایجاد نهضت توسعه‌ای را اهداف خود برشمرد و اولویت اصلی خود را اهتمام به مشكلات معیشتی مردم عنوان كرد.

میقاتی با اشاره به تجربیات خوب ایران در اجرای طرح‌های توسعه‌ای از حیث سرعت و كیفیت، اظهار كرد: به محض تشكیل دولت، همكاری نزدیك با جمهوری اسلامی ایران جهت اجرایی كردن توافقنامه‌های امضا شده به خصوص در موضوع برق را به عنوان اولویت اصلی دنبال خواهد كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران آخرین دست‌آوردهای هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران در خلال مذاكرات ژنو و استانبول و همچنین دستیابی ایران به خودكفایی در همه زمینه‌ها به ویژه در زمینه بنزین را تشریح كرد.

ركن‌آبادی با اشاره به 25 توافقنامه امضا شده میان ایران و لبنان در خلال چند ماه گذشته، از دولت سعد حریری به دلیل پیگیری و امضای این توافقنامه‌ها تشكر كرد و بر آمادگی كامل جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همكاری با لبنان تاكید كرد.

میقاتی در این دیدار فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران تبریك گفت. 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir