دادگاه تجديد نظر در آمريكا حكم حبس ابد برای يك شهروند آمريكايی كه در سال 2003 برای ترور جورج بوش به القاعده پيوسته بود را تاييد كرد....


 
 دادگاه تجدید نظر در آمریكا حكم حبس ابد برای یك شهروند آمریكایی كه در سال 2003 برای ترور جورج بوش به القاعده پیوسته بود را تایید كرد.

به گزارش ایسنا، ابوعلی 29 ساله در تگزاس به دنیا آمده و در ایالت ویرجینیا زندگی می‌كرد. وی در سال 2003 توسط مقام‌های عربستان دستگیر شد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرد ابتدا در اواخر سال 2005 محكوم شد اما براساس كیفرخواست جدید برای اضافه كردن 9 اتهام دیگر از جمله پیوستن به القاعده برای ترور جورج بوش بار دیگر به دادگاه رفت.

ابوعلی در ابتدا به 30 سال زندان محكوم شد اما با توجه به اتهامات جدید انتظار می‌رفت كه حكم‌اش بیشتر شود كه در نهایت با حبس ابد مواجه شد.

دادستان‌های این دادگاه اعلام كردند كه این فرد با القاعده برای ترور جورج بوش همكاری داشته است. آنها اعلام كردند كه این فرد قصد داشته به سوی جورج بوش تیراندازی كند یا بمبی را در یك خودرو كار بگذارد و یا برای كشتن جورج بوش حمله‌ی انتحاری انجام دهد و هم‌چنین قصد داشته شاخه‌ی القاعده در آمریكا را تشكیل دهد.

این فرد پیش از استرداد به آمریكا حدود دو سال در عربستان زندانی بود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir