مقامات واشنگتن اعلام کرده‎اند که اين اقدام به منظور آمادگی برای خروج همه اتباع امريکايی‌ از مصر در صورت لزوم، اتخاذ شده است....


 در پی گسترش انقلاب مردم مصر، امریکا تعدادی رزم‎ناو، تجهیزات نظامی و 800 سرباز را به مصر اعزام می‌کند.

به گزارش پرس تی وی مقامات واشنگتن اعلام کرده‎اند که این اقدام به منظور آمادگی برای خروج همه اتباع امریکایی‌ از مصر در صورت لزوم، اتخاذ شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع امریکا، پنتاگون، مداخله نظامی در امور مصر را کاملاً رد کرده است و مدعی شده است که دلیل اعزام این نیروها صرفا خارج ساختن همه شهروندان امریکایی از مصر در صورت وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور است.

از سوی دیگر، یک ناو هواپیمابر امریکایی نیز ماموریت خود را نیمه‌کاره گذاشته و در دریای مدیترانه مستقر شده است.

اقدام امریکا در اعزام رزم‎ناو و دیگر تجهیزات نظامی به مصر در حالی صورت می‌گیرد که ماه گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اعزام یک هنگ هوایی ارتش امریکا به صحرای سینای مصر منتشر شد و هدف از این اقدام حمایت از نیروهای چند ملیتی ناظر بر معاهده صلح میان مصر و رژیم اسرائیل عنوان شده بود.

این در حالی است که قیام مردم مصر با الهام از انقلاب مردم تونس، وارد چهاردهمین روز خود شده است و معترضان همچنان به تحصن در میدان آزادی شهر قاهره ادامه می‌دهند.

از طرف دیگر، مخالفان حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، از جمله اخوان المسلمین، یکشنبه (17 بهمن) مذاکراتی را با عمر سلیمان معاون رئیس جمهور، آغاز کرده‌اند.

اخوان المسلمین طرح‌های پیشنهادی دولت مصر برای اصلاحات رد کرده و اعلام کرده است که به دولت برای اجرای اصلاحات اعتماد ندارد. این گروه همچنین اعلام کرده است که خواسته اصلی مخالفان، استعفا و کناره‎گیری حسنی مبارک از قدرت است.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir