جنجال صفحه توییتر فارسی نتانیاهو
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اخیراً صفحه توییتر فارسی زبان خود را راه اندازی کرده است و تلاش می کند، نظرات و دیدگاه های خود را به زبان پارسی، در اختیار مخاطبان ایرانی در سراسر جهان قرار دهد.

 علی محمد آقازمانی: در خبرها آمده بود که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نسخه فارسی زبان حساب توییتری خود را راه اندازی کرده است و ظرف مدت کوتاهی که از راه اندازی آن می گذرد، این صفحه با واکنش‌های مختلفی در پرتال های فارسی زبان و میان کاربران ایرانی توییتر، همراه شد.

فارغ از جنجال های تبلیغاتی که راه اندازی صفحه شخصی فارسی زبان عالی ترین مقام صهیونیست ها به دنبال داشته است، به نظر می رسد، این صفحه، اهداف خاصی را مد نظر دارد و می کوشد تا جو رسانه ای علیه ایران در فضای مجازی را، جنبه ای رسمی تر و علنی تر نشان دهد.

585383_309.jpg(تصویر صفحه توییتر دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی)

به گزارش برترین ها؛ در دو توییتی که در صفحه فارسی نتانیاهو منتشر شده است، موضوع مسئله هسته ای ایران و تلاش کشورمان در ساخت بمب هسته ای، با اعتراض مواجه شده است و این اعتراض، در ادبیات نوشتاری و لحن بیان محتوای منتشر شده در این صفحه، کاملاً مشخص است.

نویسنده این محتوا که به نظر می رسد فردی با دانش ژورنالیستی ضعیف در خبر رسانی فارسی می باشد، تلاش می کند تا با ادبیات هجومی، مطالبی را از قول دفتر نخست‌وزیری این رژیم، در فضای توییتر منتشر کند.

شروع انتشار محتوا در صفحه توییتر وابسته به دفتر نخست‌وزیری اسراییل با تهاجم علیه مذاکرات هسته ای ایران و 5+1، نشان می دهد که این مذاکرات در رالی پایانی که احتمالاً تا شامگاه سه شنبه به جمع بندی اجمالی می رسد، به نتایج خوبی رسیده است که این چنین، نتانیاهو را نسبت به وقوع احتمالی موفقیت های دیپلماسی ایران در دنیا، آشفته کرده است.

585384_212.jpg

از سوی دیگر، نتانیاهو و تیم سایبر دیپلماسی آن، راه اندازی این صفحه را در یکی از پر مخاطب ترین و البته سیاسی ترین شبکه های اجتماعی اینترنت، جهت تعامل و اطلاع رسانی به جامعه مخاطبان فارسی زبان اینترنت ترتیب داده است که به نظر می رسد، شروع تهاجمی با ادبیات خشن و مبتذل آن، نتواند در بلند مدت، حتی با استقبال اندک طرفداران رژیم غاصب اسراییل! مواجه شود.

علاوه بر این، سایبر دیپلماسی فارسی زبان پرتال های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دو دهه اخیر در فضای مجازی، نتوانسته است اثربخشی اطلاع رسانی حداقلی را نیز، برای تعامل با مخاطب فارسی زبان، در اختیار داشته باشد.

شاید یکی از مهم ترین دلایل این عدم موفقیت سایبر ژورنالیسم صهیونیست ها را، بتوان در انزجار طیف های مختلف کاربرانی ایرانی در اینترنت دانست که حتی در بین مخالفان جمهوری اسلامی نیز، این رژیم حامی تروریسم دولتی، جایگاه منسجمی ندارد. البته، عدم خلاقیت و نوآوری در اطلاع رسانی غیر تهاجمی و غیر افراطی، در تولید محتوای الکترونیکی را نیز، باید از دیگر جنبه های شکست سایبر دیپلماسی رژیم اسراییل در دو دهه اخیر در فضای وب دانست.

راه اندازی این صفحه توییتری، به امید و آرزوی تعامل با کاربران فارسی زبان توییتر و جامعه اطلاعاتی ایران بارگذاری شده است. موضوعی که به نظر می رسد با تداوم انتشار محتواهایی علیه ایران و مقامات آن و مقابله با دیدگاه های ملت ایران در حوزه های مختلف به خصوص مسائل هسته ای و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ره به ناکجا آباد خواهد داشت و به همین دلیل، انتظار سوژه شدن توییترهای فارسی نتانیاهو در کاریکاتورهای روزنامه نگاران کشور ظرف هفته ها و ماه های آینده، غیر قابل پیش بینی نیست.

از جنبه ای دیگر، این احتمال نیز همچنان به قوت خود باقی است که شمار زیادی از کاربران ایرانی توییتر، با فالو کردن صفحه توییتر رهبر رژیم تروریست مسلک صهیونیستی، از این فرصت برای ابراز مستقیم و بی پرده نظرات خود به زبان فارسی، عبری و انگلیسی در داخل صفحه رسمی منتسب به این رژیم در توییتر، استفاده کنند.

اکنون، سران اسراییل در فضای مجازی، به طور مستقیم و بی پرده، می توانند واکنش شفاف طیف گسترده ای از کاربران فارسی زبان اینترنت را درباره مواضع وحشیانه و احمقانه اسراییلی ها در فضای مجازی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای و موجودیت کشور دریافت کنند. مسئله ای که پیش از این، تا این اندازه علنی و مستقیم و نزدیک نبوده است.

به همین خاطر، باید راه اندازی این صفحه تعاملی را به فال نیک گرفت که صهیونیست ها، خود را در تیر رس واکنش کاربران ایرانی فضای مجازی قرار داده اند تا نظرات این حجم بزرگی از کاربران را به طور مستقیم دریافت و مطالعه کنند. البته اگر، محدودیت های سیاسی و تنظیمات مدیریتی صفحه، فضایی را برای سانسور کردن نظرات مخاطبان و فالوورهای بنیامین نتانیاهو، فراهم نکند.

من حیث المجموع، راه اندازی صفحه فارسی زبان توییتر نتانیاهو، همانند صفحه فارسی زبان وزارت خارجه امریکا در فیس بوک و جاهای دیگر، نمی تواند روشی برای جذب کردن و همراه کردن میلیون ها مخاطب ایرانی وب با نظرات و دیدگاه های دستگاه سایبر دیپلماسی آمریکایی – صهیونیستی باشد.

مسئله دیدگاه ایران و ایرانیان در حمایت از ملت های مظلوم و مخالفت با خوی استکباری و غرب گرایی، موضوعی نیست که با چند صفحه خوش خط و خال فارسی زبان و عکس های سلفی و موسیقی و پیام های ویدئویی، بتواند چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت تغییر دهد.

منبع: برترین ها