واکنش به خبر مرگ زن باردار به خاطر بی پولی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مرگ زن باردار را در سلماس که بر اثر بی پولی در شبکه های اجتماعی اعلام شده بود، تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر مرگ زن باردار را در سلماس که بر اثر بی پولی در شبکه های اجتماعی اعلام شده بود، تکذیب کرد. ایرج حریرچی افزود: طی روزهای گذشته خبری مبنی بر مرگ یک زن باردار در شهر سلماس در برخی رسانه ها منتشر شد که گویی این زن به علت بی پولی پذیرش نشده و به همین علت فوت کرده است.

وی گفت: ماجرا از این قرار است که این حادثه در چند روز گذشته نبوده و بلکه در دو ماه گذشته بوده است و معلوم نیست به چه دلیل افرادی این خبر دروغ را در این زمان منتشر کرده اند و چه هدفی را دنبال می کنند.سخنگوی وزارت بهداشت افزود: این خانم فرزند سوم را باردار بوده و دو فرزند قبلی خود را نیز به روش زایمان طبیعی به دنیا آورده بود و در هیچکدام از زایمانهای طبیعی قبلی مشکلی نداشت به همین علت نامزد انجام سزارین نبود.

وی گفت: بر اساس اسناد موجود این زن باردار بدون هیچ مشکی زایمان طبیعی را در بیمارستان دولتی سلماس انجام داده و فرزند او نیز بدون هیچ مشکلی به دنیا آمده و حتی به او شیر نیز داده است.

حریرچی افزود: فردای روز زایمان این زن دچار ناراحتی قلبی و ضربان بالای قلب می شود و عضلات قلب وی دچار ضعف می شود که به آن کاردیومیوپاتی گفته می شود بعد از ویزیت متخصص قلب این زن باردار برای ادامه درمان به بیماستان ارومیه اعزام می شود که در این بیمارستان بر اثر این بیماری جان خود را از دست می دهد.

وی گفت: بنابراین شایعات مبنی بر پذیرش نشدن این زن به علت بی پولی نادرست است ضمن اینکه هزینه سزارین در بیمارستان دولتی یک میلیون و 394 هزار تومان است که سهم بیمار از این رقم سه درصد یعنی حدود 42 هزار تومان است و این قابل قبول نیست که یک خانواده کشاورز توان پرداخت 42 هزار تومان را برای سزارین نداشته و همسر او بر اثر بی پولی پذیرش نشده و فوت کرده باشد.

طی روزهای گذشته اخبار متعددی در فضای مجازی و برخی رسانه ها و روزنامه های مختلف درباره مرگ یک زن باردار در سلمان به علت بی پولی منتشر شده است.

منبع:ایرنا