رحیم‌پور ازغدی: برای ازدواج، حد سنی نداریم
حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره محدودیت سنی ازدواج در اسلام گفت: اسلام می گوید به محض اینکه غریزه جنسی بیدار شد، حتی هنوز کامل هم بیدار نشده ازدواج کنید. اصلا اسلام شرط بلوغ را هم برای ازدواج نگذاشته

رحیم‌پور ازغدی: برای ازدواج، حد سنی نداریم

حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره محدودیت سنی ازدواج در اسلام گفت: اسلام می گوید به محض اینکه غریزه جنسی بیدار شد، حتی هنوز کامل هم بیدار نشده ازدواج کنید. اصلا اسلام شرط بلوغ را هم برای ازدواج نگذاشته.

وی ادامه داد: اسلام به قدری با مسئله رابطه دختر و پسر باز برخورد کرده که می گوید حتی دختر و پسر دبستانی هم می توانند با هم ازدواج کنند. اصلا حد سنی ندارد؛ نه از این طرف نه از آن طرف.

رحیم پور ازغدی افزود: زن و مرد صد ساله هم می توانند با هم ازدواج کنند. یک پسربچه هم مدرسه ابتدایی می رود. اسلام منع نکرده. ممکن است بگوید دختر و پسر فعلا با رابطه عاطفه که هنوز هم رابطه جنسی نشده، می توانند زن و شوهر باشند.

وی گفت: اصلا اسلام محدودیت و عقده جنسی ایجاد نکرده. هیچ شرط سنی برای ازدواج نگذاشته. فقط گفته اگر بچه است چون حواسش به حقوق و مصلحتش نیست، ولیّ او نظارت کند که سر او کلاه نرود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: bartarinha.ir