عباس كه يك نمايشگاه فروش خودرو را اداره می كند، بدون اشاره به نام فروشگاهشش می گويد:دست كم چهارصد هزار يورو از فروش آنها درآمد داشته است؛ عباس همچنين می‏گويد، برخی از خريداران اين خودروها« آقازاده ها» هستند.

 

به گزارش سرویس دریافت خبر برنا،خبرگزاری فرانسه در گزارشی به موضوع نمایش خودروهای لوكس در خیابانهای تهران توسط جوانان ثروتمند پرداخته و می‏نویسد:ایران چند سالی است كه مجوز واردات خودرو را صادر كرده است، سال گذشته سی و هفت هزار خودروی خارجی وارد كشور شد. در خیابانهای تهران حتی تعداد اندكی خودروی فراری و لامبورگینی نیز دیده می شود.

امیر اشكان یكی از جوانان تهرانی است كه بعد ازظهر روزهای جمعه هر هفته سوار بر خودروی بی ام وی كوپه و نوی خود به خیابان آفریقا در شمال تهران می‏آید. خیابانی كه جوانان ثروتمند در آنجا خودروهای خارجی خود را كه قیمت آنها اغلب از كل درآمد یك ایرانی طبقه متوسط در طول عمرش تجاوز می كند، به نمایش می گذارند. امیر اشكان بیست و هشت ساله كه ساعت مچی رولكس به دست دارد و از عینك مارك گوچی استفاده می كند مانند همه این جوانان داشتن خودروی خارجی را نماد بیرونی ثروت می داند و می گوید 'باید از زندگی لذت برد'.

امیر كه مهندس ساختمان است می گوید در همه جای دنیا داشتن یك خودروی زیبا و شیك مسئله ای عادی است. در امریكا و اروپا و حتی در روسیه برخی افراد حتی هواپیما و كشتی های تفریحی در اختیار دارند اما اینجا بر سر استفاده از ماشینهای لوكس این همه بحث و جنجال به پا می كنند. بی ام وی امیر كه از نوع كوپه دو در سری سه است، نهصد و پنجاه میلیون ریال معادل شصت و شش هزار یورو می ارزد و او همه پول خودرو را نقد پرداخته در حالی كه درآمد یك ایرانی از طبقه متوسط در ماه بین دویست تا سیصد یورو است.

امیر اشكان می گوید، البته برای رفتن به محل كارش از این خودرو استفاده نمی كند، 'چون جنبه خوبی ندارد'.

عباس كه یك نمایشگاه فروش خودرو را اداره می كند، بدون اشاره به نام فروشگاهشش می گوید، مجوز ویژه ای برای فروش این خودروها دریافت كرده و دست كم چهارصد هزار یورو از فروش آنها درآمد داشته است. عباس همچنین می‏گوید، برخی از خریداران این خودروها آقازاده ها یعنی پسران مسئولان رده بالای كشور هستند.

عباس همچنین افزود قیمت این خودروها بین چهارصد تا سه هزار میلیون ریال یعنی بیست و هشت تا دویست و ده هزار یورو متغیر است و گرانترین مدل خودروی موجود در نمایشگاه وی مرسدس بنز اس سیصد و پنجاه است.