بحث قرارداد مربيان فوتبال ايران، جزو سكرت‌ترين قراردادهای فوتبال ايران است كه كمتر پيش می‌آيد که اين موضوع رسانه‌ای شود.

 

 همین موضوع موجب شده تا حرف‌وحدیث‌های فراوانی در این‌باره شنیده شود و از رقم نجومی قرارداد آری‌هان صحبت به میان آید یا در مقطعی از فصل حمید استیلی قرارداد مصطفی دنیزلی را همسان قرارداد ننگین تركمانچای بداند. حال در همین حوزه خبرهای جدید از قرارداد مربی لیگ‌برتری در فصل قبل شنیده می‌شود كه مطمئنا خواندن آن هوش را از سرتان می‌پراند. این‌بار امیر قلعه‌نویی سیبل است و رقم قراردادش بحث‌های فراوان و جنجال‌آفرینی را به‌وجود آورده است.
 سرمربی فعلی استقلال‌تهران كه این روزها در ازمیت تركیه حضور دارد و تمرینات پیش‌فصل را برگزار می‌كند در فصل قبل برای مدت چهار ماه هدایت نارنجی‌پوشان كرمانی را برعهده گرفت. موضوع جالب اینجاست كه استاد از 10 تیم لیگ‌برتری هم پیشنهاد داشته اما در نهایت با مس‌كرمان به‌توافق رسیده است. یكی از افراد نزدیك به باشگاه در خصوص پیشنهاد 750 میلیونی قلعه‌نویی گفت: «اولین‌بار كه به كرمان آمد در همین حدود پیشنهاد داده بود كه مورد موافقت قرار نگرفت اما مسی‌ها با تاكتیك بزرگ‌كردن حضور ویه‌را، رقم قرارداد قلعه‌نویی را شكستند و او را راضی به حضور در كرمان كردند.» به‌هر حال این روزها همه به هم می‌گویند كه سرمربی سابق تیم‌ملی برای حضور چهارماهه در كرمان رقمی بالغ بر260میلیون تومان گرفته تا تیم را به روزهای‌ خوب گذشته بازگرداند. با یك حساب سرانگشتی می‌توان فهمید كه او ماهیانه 65 میلیون حقوق دریافت می‌كرده-هفته‌ای حدود 5/16‌میلیون و روزی دو میلیون تومان-كه واقعا حقوق خوب و هنگفتی برای چهار‌ماه فعالیت است. حمید نیك‌نفس، مدیرعامل سابق مس در این خصوص گفت: «وقتی در لیگ‌برتر مربی یك میلیارد تومانی داریم، نباید به دستمزد مربی‌ای كه زمانی سرمربی تیم‌ملی بوده، ایراد گرفت.» احتمالا طعنه استاد به افشین قطبی است كه در فصل قبل قرارداد 550هزار‌دلاری با پرسپولیس امضا كرد كه این قرارداد برای یك فصل فوتبالی و حدود 9ماه بسته شد كه اگر این حقوق را به صورت ماهیانه حساب كنیم نزدیك به 49میلیون تومان خواهد شد كه البته شما هم قبول دارید حضور در مس‌كرمان و پرسپولیس تهران تفاوت‌های فراوانی با هم دارد و البته قطبی باسابقه سه بار حضور در جام‌جهانی و مدارك معتبر بین‌المللی، همچنین توفیق در قهرمان كردن پرسپولیس باید چنین مبلغی را دریافت كند.
  نیك‌نفس در این‌باره ادامه می‌دهد: «دستمزد قلعه‌نویی به میزانی نیست كه مطبوعات بخواهند مرا اعدام كنند، كپی قراردادهای مربیان در فصل گذشته به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی نیز ارسال شده و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.»
منبع:parsfootball.com
 سایر مطالب:
 
زندگينامه افشين قطبی
 
مجتبی جباری در حال مذاكره با مديرعامل استقلال
 
كاناوارو: در ایتالیا نباید بخندی!
 
مرا "زیدان جدید" خطاب نکنید
 
سس فابرگاس جای كريس رونالدو را می‌گيرد