قانونی VPN
ثبت نام قانونی VPN برای اشخاص حقوقی از امروز آغاز شد.
   

 شبکه های اختصاصی و امن برای انتقال اطلاعات سازمان ها روی بستر شبکه عمومی اینترنت به عنوان بخشی از کسب و کار سازمان های بزرگ، موضوعی است که امروزه قابل صرف نظر نمی­ باشد و اخلال در سرویس های مبتنی بر این نوع شبکه ها، هزینه­ های زیادی را برای سازمان ها در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر استفاده از سرویس دهنده های غیر مطمئن می­ تواند هزینه های سنگینی را بابت نشت اطلاعات به سازمان ها تحمیل نماید. لذا مقرر گردیده است در راستای ساماندهی به سرویس VPN مورد نیاز سازمان ها و شرکت­ ها و حمایت از حقوق استفاده کنندگان و نیز جلو گیری از ایجاد اخلال در سرویس­ کاربران قانونی این تکنولوژی­ ها، طرح ارائه VPN  رسمی و قانونی اجرایی گردد.
در مرحله اول کلیه متقاضیان حقوقی اعم از سازمان­ ها، موسسات، دانشگاه ها، نمایندگی­ های خارجی و شرکت­ ها باید درخواست خود را در این سایت ثبت نمایند و بعد از بررسی و تایید درخواست متقاضیان و تعیین تکنولوژی­ های مختلف مورد نیاز این بخش ها، مجوز دریافت سرویس از تامین کنندگان تایید صلاحیت شده برای آنها صادر خواهد شد.

شرایط ثبت نام برای قانونی VPN به شرح زیر می باشد:

این ثبت نام صرفا برای ارتباط بین داخل و خارج از کشور می­ باشد و شامل VPN های داخلی نمی­ باشد؛

این VPN جهت دور زدن فیلترینگ نیست و در صورت استفاده برای این منظور، سوء استفاده محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. متقاضیان برای گذر از فیلترینگ می­ بایست با کمیته مصادیق مذاکره داشته باشند.

در حال حاضر، این پیش ثبت نام تنها برای متقاضیان حقوقی اعم از سازمان­ ها، موسسات، دانشگاه ها، نمایندگی­ های خارجی و شرکت­ ها صورت می­ پذیرد.

با توجه به اینکه ارتباطات بعدی با متقاضیان از طریق پست الکترونیک و پیام کوتاه خواهد بود، مسئولیت عدم تکمیل صحیح این موارد بر عهده متقاضی خواهد بود.

پس از تکمیل مراحل پیش ثبت­ نام و دریافت کد رهگیری، لازم است تا مدارک خواسته شده به آدرس دبیرخانه ارسال گردد و چنانچه تا دو هفته این امر صورت نگیرد، پیش­ ثبت نام صورت گرفته ملغی خواهد شد.

متقاضیان برای ثبت نام از طریق سایت اینترنتی به نشانی www.vpn.ir اقدام کنند.

همچنین اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرده است که تاریخ ثبت نام اشخاص حقیقی متقاضی دریافت این خدمات متعاقبا اعلام خواهد شد.

علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باره مشخصات اصلی این شبکه به خیرنگار آریا می گوید:این شبكه مجموعه‌ای از شبكه‌هاست كه شامل تمامی شبكه‌های جامع علمی، بازرگانی، دولت، مالیات و گمرك می‌شود، به‌گونه‌ای كه با اتصال‌های خود به شبكه‌ی ملی اطلاعات تحت مدیریتی  یكپارچه درمی‌آیند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقال میزبانی از خارج به داخل كشور است كه به IDC‌ یا دیتاسنتر ملی نیاز دارد را یکی از الزامات اصلی این مورد دانست و اعلام کرد که راه‌اندازی دیتاسنتر داخلی در دستور كار سازمان فناوری اطلاعات ایران است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: aryanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
اعلام نرخ سفرهای نوروزی
شگرد جدید دلالان مسکن مهر
اگر وضعیت مصیبت‌بار نبود کاندیدا نمی شدم / نه شرط می گذارم و نه شرط می پذیرم
انفجار و آتش سوزی در ساختمان چهار طبقه شهرک خاورشهر
نوسان نرخ خودروهای داخلی/ جدول