به گفته رییس پلیس راهور پایتخت، تابلوهای این بزرگراه‌ها نیز اصلاح شده و حد مجاز سرعت در آنها 80 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: سرعت مجاز در پنج بزرگراه تهران از فردا (دوشنبه) بیست کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.


سردار حسین رحیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» ایسنا، با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد به دلیل شیب غیراستاندارد و عدم دقت رانندگان بیشترین حوادث ترافیکی و واژگونی در اتوبان‌های تهران متعلق به پنج بزرگراه است، افزود: این بزرگراه‌ها شامل شهید باکری، شهید صیاد شیرازی، امام علی (ع)، یادگار امام (ره) و شیخ فضل‌الله نوری هستند که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حد مجاز سرعت در آنها از روز دوشنبه(فردا) کاهش می‌یابد.

وی گفت: بر این اساس حداکثر سرعت مجاز در مسیر شمال به جنوب تمام بزرگراه‌های یاد شده از 100 کیلومتر بر ساعت به 80 کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت و در مسیر جنوب به شمال این بزرگراه‌ها و سایر بزرگراه‌های تهران نیز کما فی‌السابق حد مجاز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت است.


وی تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و دوربین‌های ثبت تخلف سرعت در این بزرگراه‌ها از روز دوشنبه سرعت‌های بالای 80 کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کنند.


به گفته رییس پلیس راهور پایتخت، تابلوهای این بزرگراه‌ها نیز اصلاح شده و حد مجاز سرعت در آنها 80 کیلومتر بر ساعت ذکر شده است.


وی به حد مجاز سرعت در تونل‌های توحید، نیایش و رسالت اشاره کرد و گفت: حد مجاز سرعت در این تونل‌ها 60 کیلومتر در ساعت است و خودروهایی که بیش از این سرعت تردد کنند توسط دوربین‌های ثبت تخلف جریمه می‌شوند.

سردار رحیمی به جریمه سرعت غیرمجاز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی تجاوز از سرعت مجاز بیش از 50 کیلومتر بر ساعت 100 هزار تومان، به همراه 10 نمره منفی برای وسایط نقلیه شخصی و 15 نمره منفی برای وسایط نقلیه عمومی، تجاوز از سرعت مجاز بین 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان جریمه و پنج نمره منفی برای رانندگان وسایط نقلیه شخصی و 10 نمره منفی برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی و تجاوز از سرعت مجاز تا 30 کیلومتر بر ساعت 40 هزار تومان جریمه برای رانندگان متخلف به همراه دارد.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع : isna.ir



مطالب داغ سایر بخشها:
احمدی‌نژاد: برخی از ولایت فقیه برای بازی‌های انتخاباتی سوء استفاده می‌کنند
سفرهای استانی باعث معضلات روحی واجتماعی مردم شد/ دولت به فکر سفر استانی نباشد
اعلام زمان واریز سهمیه بنزین فروردین
عبور از آزادراه تهران – شمال برای عموم آزاد شد
سربازان متاهل نسبت به مجردها چه مزیتی دارند؟