پنی‌ سیلین چینی
این فرد بیماری خاصی نداشته و تنها به دلیل چرك كردن گلو به پزشك مراجعه كرده بوده و مشكل اصلی به این دلیل بوده كه این پنی سیلین ها به صورت قاچاق وارد شده که هیچ نشانه ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها ندارد.


نتایج بررسی پرونده ای در پزشکی قانونی نشان داد که پنجمین نفری که به دلیل چرك كردن گلو به پزشک مراجعه کرده و تزریق پنی سیلین چینی به مرگ وی منجر شده است.

دکتر ایرج خسرو نیا، رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران در گفتگو با بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: فردی 40 ساله با بیماری چرك كردن گلو به پزشک مراجعه می کند و پزشك برای وی پنی سیلین تجویز می كند این بیمار  پنی سیلین تجویز شده توسط پزشک را تزریق کرده و بعد از تزریق به تب و لرز و پایین آمدن فشار خون دچار شده و  راه تنفسی وی بسته می شود که با انجام عملیات احیا به هوش نیامده و متاسفانه بعد از 15 دقیقه بیمار فوت می کند.

وی با اشاره به این پرونده اظهار کرد: نتایج رسیدگی به این پرونده نشان داد که این بیمار به دلیل استفاده از پنی سیلین وارداتی از چین ، جان خود را از دست داده است.

وی افزود: این فرد بیماری خاصی نداشته  و تنها به دلیل چرك كردن گلو به پزشك مراجعه كرده بوده و مشكل اصلی به این دلیل بوده كه این پنی سیلین ها به صورت قاچاق وارد شده که هیچ نشانه ای برای مشخص شدن تقلبی بودن آنها ندارد.

وی گفت: تاکنون این پنجمین نفری بود که تزریق پنی سیلین منجر به مرگ  شده است.

رئیس جامعه متخصصین داخلی ایران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر به دلیل استفاده از داروهای چینی بالاست تصریح کرد : متاسفانه در کشور ما نبود آمار در همه عرصه ها از جمله مشکلات است .


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخشها:
آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی کشور
زلزله 6 شهر ایران را لرزاند
دستگیری عاملان هتک حرمت سریالی به زنان
پشت پرده اجری طرح هدفمندی یارانه ها از سوی دولت!
دستاورد محقق ایرانی و همکارانش برای کنترل ذهنی تلفن همراه