حشرات
حشراتی مانند سوسک، کرم و زنبور به عنوان یک منبع غذایی مکمل به منظور مبارزه با گرسنگی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند.
سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) پیشنهاد کرد: حشراتی مانند سوسک، کرم و زنبور به عنوان یک منبع غذایی مکمل به منظور مبارزه با گرسنگی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرند.

اوا موللر- مدیر اقتصاد جنگل فائو - حشرات را منبع غذایی فراوانی خواند که دربردارنده منبع ارزشمندی از پروتئین و مواد معدنی هستند.

به گفته وی، دو میلیارد نفر که یک سوم از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، در حال حاضر حشرات را می‌خورند زیرا آنها غذای خوشمزه و مغذی هستند.

گابریل تچانگو، وزیر جنگلداری گابون نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد که مصرف حشرات بخشی از زندگی روزانه کشورش است.

بر اساس تحقیقات فائو که با همکاری دانشگاه واگنینگن در هلند انجام گرفته است، حشرات در حدود 10 درصد از پروتئین حیوانی که توسط جمعیت جهان مصرف می‌شوند، سهم دارند و پرورش آنها یکی از راه‌های پرداختن به مشکل تغذیه و امنیت غذا است.

در مجموع 1900 گونه حشره در سراسر جهان به عنوان غذا مصرف می‌شوند.

با این‌همه نویسندگان این تحقیقات تصدیق کرده‌اند که انزجار مصرف‌کننده یکی از بزرگ‌ترین موانع پذیرش حشرات به عنوان یک منبع غذایی سرشار از پروتئین در کشورهای غربی است.

گزارش فائو پیشنهاد کرده صنعت غذا با عرضه حشرات در دستورهای غذایی و منوی رستوران‌ها، به افزایش مقبولیت حشرات به عنوان غذا کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فائو همچنین خواستار استفاده بیشتر از حشرات در غذای دام شده و نظارت ضعیف و عدم سرمایه گذاری را مانع رقابت پذیری حشرات با منابع سنتی خوراک دام عنوان کرده است.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
عمر مسکن مهر 100 سال است
سفر کامرون به آمریکا
کالاهای اولویت اول و دوم همچنان ارز مرجع می‌گیرند
رد صلاحیت 203 کاندیدای شورای شهر توسط هیئت اجرایی
پیش‌نویس برنامه «ازدواج آسان» تهیه شد