گرد و خاک همچنان آسمان ایران را در می نوردد. هوای تهران امروز هم ناسالم است. همچنین هوای برخی استان های غربی هم در شرایط اضطرار قرار گرفته است.

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی گرد و خاکی که همچنان در عراق تولید می شود٬ حداقل تا پایان هفته در استان های مختلف ایران ماندگار است. 
 
امروز هوای کرمانشاه و ایلام در شرایط اضطرار قرار گرفت. حتی پروازهای فرودگاه ایلام هم لغو شد. همچنین خوزستان هم هوای آلوده ای دارد. 
 
درباره وضعیت هوای کرمانشاهُ سعید دزفولی نژاد، مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان کرمانشاه گفت: هوای امروز کرمانشاه به لحاظ غلظت ذرات معلق، در وضعیت «اضطرار» قرار دارد. میانگین غلظت ذرات معلق هوا از ساعت 12 دیشب تا هشت صبح امروز 427 میکروگرم بر متر مکعب هوا بوده است.
 
دزفولی‌نژاد گفت: در حال حاضر نیز غلظت ذرات معلق در هوای شهر کرمانشاه 550 میکروگرم بر مترمکعب هواست. در مجموع از اول سال تاکنون در فرودین ماه یک روز شرایط هشدار، در اردیبهشت ماه یک روز هشدار و در خرداد دو روز بحران، سه روز هشدار و یک روز اضطرار را تجربه کرده ایم.
 
همچنین اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز پیش بینی کرده این وضعیت تا روز چهارشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث کاهش دید افقی تا زیر 500 متر در شهرستان‌های مرزی و هزار تا چهار هزار متر در سایر شهرها می‌شود.
 
در ایلام و خوزستان هم شرایط بهتری حاکم نیست. اما در تهران هم کیفیت هوا در شرایط ناسالم است. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد میزان آلاینده های موجود در هوا سه واحد بیش از روز گذشته شده است و به ۱۱۰ رسیده. 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: dadna.ir


مطالب داغ سایر بخشها:
فرار مرد همسرکش با پابند الکترونیکی از آمریکا
ائتلاف عارف و روحانی خطرناک است!
حدادعادل انصراف داد/ متن بیانیه
تمهیدات و تدابیر ترافیکی ویژه انتخابات در پایتخت اعلام شد
ورود کره‌های وارداتی به بازار از هفته آینده