گاز 300 جایگاه CNG قطع شد
رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور از قطع گاز 300 جایگاه سوخت خبر داد.
 اردشیر دادرس، رییس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور صبح امروز در نشستی خبری از قطع گاز 300 جایگاه CNG در پی سرمای شدید هوا و مشکلات پیش آمده در حوزه گازرسانی خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد: به تدریج بر تعداد جایگاه‌هایی که از مدار خارج می‌شوند افزوده خواهد شد.

این در حالی است که با توجه به کاهش شدید دما در اکثر استانهای کشور و شکسته شدن رکورد مصرف گاز در روزهای اخیر شرکت ملی گاز اعلام کرده است که در صورت رعایت نکردن اصول صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از سوی مشترکان، احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در کشور وجود دارد.

مصرف گاز کل کشور در روزهای گذشته از مرز 570 میلیون مترمکعب فراتر رفت که سهم بخش خانگی از این رقم بیش از 491 میلیون مترمکعب بود.

همچنین مصرف گاز در استان تهران نیز به بالاترین رقم رسید و از مرز 116 میلیون متر مکعب در روز گذشت. افزایش مصرف گاز در استان تهران در حالیست که به گفته محمدرضا یوسفی - مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی گاز ایران - یک چهارم گاز را تهرانی‌ها مصرف می‌کنند که صرفه‌جویی آنها در مصرف گاز فصل زمستان بسیار تاثیر‌گذار است.

پیش از این شرکت ملی گاز ایران با توجه به برودت و سرمای شدید و کاهش شدید دما در اکثر استانها از مشترکان این شرکت خواسته بود که با رعایت اصول صرفه‌جویی زمینه انتقال پایدار و مستمر گاز طبیعی در سراسر کشور را فراهم کنند تا مشکلی در خدمات رسانی به استانهای سردسیری که هم اکنون دچار مشکلات متعددی از جمله قطع آب و برق هستند، پیش نیاید.



گردآوری : گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:isna.ir

مطالب پیشنهادی :
توزیع نان و آب معدنی در تنکابن + عکس
نوبت دوم مدارس تهران تعطیل می شود؟
خداحافظی احمدی نژاد با نوروز + عکس
هواپیماها در کرمان ‌زمین گیر شدند
ظریف در برنامه صبح بخیر آلمان