تکذیبیه عرضه گوشت گرم
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی گفت: عرضه گوشت گرم ممنوع نیست.
عباس عباسی مدیر کل نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی ضمن رد خبر ممنوعیت عرضه گوشت گرم، اظهار داشت: زمانی که دام کشتار می‌شود به خاطر اینکه فرایندی تحت عنوان "ترد شدن" در گوشت صورت بگیرد، به صورت مستقیم وارد بازار نشده و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتیگراد نگهداری می‌شود، ضمن اینکه این کار در تمام دنیا انجام می‌شود.

پیش‌تر رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به نقل از دامپزشگی گفته بود كه این نوع عرضه ممنوع شده است. [عرضه گوشت گرم ممنوع شد]

عباسی با بیان اینکه اقدام فوق در جهت افزایش کیفیت، ترد شدن گوشت و متوقف شدن برخی انگل‌ها و میکروب‌ها می‌شود، افزود: گوشت گرم به معنای کشتار دام، درآوردن پوست آن و عرضه بلافاصله گوشت به بازار نیست.

عباسی با اشاره به اینکه این طرح تقریبا در اکثر استان‌های کشورهای انجام شده بود، گفت: ما خواستار آن بودیم که طرح مذکور همزمان در استان‌های البرز و تهران انجام شود، به همین دلیل اجرای آن مدتی به تاخیر افتاد و از جمعه هفته قبل اجرای آن آغاز و در ابتدای هفته جاری عرضه گوشت تازه به شهروندان شروع شد.

وی اضافه کرد: بنابراین از این پس گوشت گاو و گوسفند باید به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس عرضه شود، این گوشت از نظر بهداشتی و کیفیت فوق العاده است.

عباسی با اشاره به اینکه گوشت گرم پس از اینکه روانه بازار شد تا ۷۲ ساعت می تواند دراختیارمصرف کننده قرار بگیرد، گفت: گوشت منجمد گوشتی است که در دمای منفی ۳۵ تا منفی ۴۵ درجه سانتیگراد منجمد و برای مدت طولانی نگهداری می‌شود.



گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: hamshahrionline.ir

 مطالب پیشنهادی:
تجمع متقاضیان مسکن مهر مقابل مجلس
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+) 
طلاق اجباری توسط داعش!
این بار داعش پاها را قطع می کند(18+)
پیام ویدئویی گروه تروریستی داعش خطاب به آمریکا!