به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،عيسي شريفي در ادامه بازديدهاي هفتگي مسئولان شهري از پروژه هاي عمراني مترو تهران و در جريان بازديد و جلسه كارگاهي صبح امروز دوشنبه از بخش هاي مختلف خط 7 مترو تهران اظهار كرد: پروژه هاي خطوط مترو 6 و 7 هيچكدام از نظر برنامه ريزي و عمليات، ترجيح و اولويتي بر ديگري ندارند و همه توان و همت شهرداري تهران بر اين است كه...

قائم مقام و معاون هماهنگي و امور مناطق شهرداري تهران كه سرپرستي بازديدهاي هفتگي مسئولان عالي شهري از پروژه هاي مترو را برعهده دارد، خطاب به شهرداران مناطق و سازمان هاي ذيربط تاكيد كرد كه مي بايست پروژه هاي مترو در اولويت نخست برنامه هاي آنان از جهات گوناگون منجمله رفع موانع تمليكي براي ايجاد كارگاه ها، تامين منابع مالي و... باشد.

شريفي در خصوص ضرورت توسعه مترو تهران بيان داشت: اگر مي خواهيم بخش مهمي از مسايل محيط زيستي، آلودگي هوا، اهداف مدنظر در كاهش سهم هزينه از سبد خانوار و نيز كاستن از آسيب هاي اجتماعي و نتيجتاً ارتقاي سطح زندگي، آرامش و آسايش شهروندان حاصل شود بايست، پروژه هاي مترو را در اولويت داشته باشيم.

قائم مقام شهردار تهران گفت: پروژه هاي مترو كاملاً همسو با سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي بوده و همه بايد براي تحقق آن كمك كنند.

فراتر از تكليف هم توان كار داريم

در آغاز اين بازديد كارگاهي، مهندس هابيل درويشي مديرعامل شركت مترو تهران و حومه، با ارائه گزارشي از پيشرفت خط هفت مترو گفت: حفاري و لاينينگ 18 كيلومتر از فاز نخست اين پروژه، حدفاصل افسريه تا ميدان صنعت آماده ريل گذاري است كه اميدواريم با تامين بودجه لازم، عمليات ريل گذاري آغاز و بر اساس برنامه زمان بندي، فاز نخست با شش ايستگاه به بهره برداري برسد.

وي با اعلام اين كه برآورد بودجه لازم براي اين پروژه 27 كيلومتري با 25 ايستگاه، سه هزار و 600 ميليارد تومان بوده است، گفت: با تامين بودجه لازم و اتمام پروژه، بيش از يك ميليون سفر روزانه به حجم سفرهاي مترو تهران افزوده مي شود.

مديرعامل شركت مترو تهران و حومه تاكيد كرد: مشكل مترو، نقدينگي و بودجه است و هيچ مشكلي از نظر توان مهندسي و كار نداريم و اگر مسايل مالي برطرف شود، فراتر از تكليف هم توان كار داريم.

خط 7 مترو تهران از پايانه دولت آباد در جنوب شرق تهران تا ميدان بوستان سعادت آباد در شمال غرب تهران امتداد داشته و در مسير خود در تقاطع خيابان هفده شهريور- قيام با خط شش، در ضلع شرقي ميدان محمديه با خط يك، در خيابان مولوي- خيابان حضرت وليعصر(عج) با خط سه، در تقاطع بزرگراه نواب- دامپزشكي با خط دو و در تقاطع بزرگراه نواب خيابان آزادي با خط چهار، تقاطع دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران/