به گزارشخبرنگارحوزه شهریگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر، در ادامه جلسه علنی امروز با اشاره به آمار و پایش سلامت شهروندان اظهار کرد: آمارهای سلامت و روان شهروندان نشان آن دارد که سلامت روان شهروندان 5.6 دهم درصد کمتر از روزهای جنگ تحمیلی است و متاسفانه سلامت روان تغییر پیدا...

وی ضمن قدردانی از اقدام فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو در چند هفته اخیر تاکید کرد: برگزاری برنامه‌های طنز در مترو با توجه به شرایط سخت شهر نشینی و تردد 3 میلیون مسافر مترو توانسته دقایق شادی را برای آنها فراهم کند.

آباد ادامه داد: شاد بودن و شاد زیستن احساس مثبتی است که متاثر از حس رضایت است که اگر چه وجود مشکلات در زندگی شهری، سطح رضاتمندی و نشاط را کاهش داده اما ، روند رو به رشد اختلالات روانی و بهداشت روان یک نگرانی در سطح ملی و بین آلمللی ایجاد کرده است.

وی به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی در زمینه افسردگی اشاره کرد و گفت: افسردگی مهم ترین بیماری تا سال 2030 است که تمام دنیا را فرا خ واهد گرفت و این دذر حالی است که آخرین پایش سلامت روان در شهر تهران 5.6 درصدی نسبت به دهه ای که کشور درگیر مشکلات جنگ بود را نشان می دهد که البته در آن زمان مشکلات سخت اجتماعی و اقتصادی اساسی نیز وجود داشت.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر ادامه داد: این آمار بیانگر این است که متولیان فرهنگی باید از ابزارهای سالم جهت ایجاد فضایی شاد وبا نشاط برای شهروندان استفاده کند.

آباد در پایان گفت: اقدام فرهنگی شرکت بهره‌برداری مترو قابل تقدیر است که توانسته لبخند را به 3 میلیون مسافر مترو روزانه هدیه دهد.


منبع: باشگاه خبرنگاران/