به گزارش خبرنگارحوزه قوه قضاییهگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری در نشست خبری امروز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه‌ای که از ابتدای سال انجام دادیم در 6 ماهه دوم پاسخ داد و نشان داد که اگر دستگاه‌های اجرایی خصوصا وزارت‌خانه ها تعامل بیشتری با دیوان عدالت اداری داشته باشند در...

وی ادامه داد: در سال گذشته مجموعه وارده های بدوی تا بهمن سال 93 حدود 110 هزار پرونده بوده است که نسبت به بهمن سال 92، 14 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اتفاقاتی که در اسفند ماه رویداد تصریح کرد: در اسفند ماه قضیه‌ای روی داد که ناگهان آمار شکایت در دیوان عدالت اداری ده درصد افزایش پیدا کرد که آن هم مربوط به وزارت آموزش و پرورش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید بطور جدی به مسئله توجه کنند و تعامل و همکاری خوبی با دیوان عدالت اداری داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه سال گذشته میزان مجموعه پرونده‌های مختومه نسبت به پرونده‌های وارده کمتر بود اما سال گذشته با تلاش قضات توانستیم میزان مجموعه پرونده‌ها مختومه را افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به عملکرد دیوان عدالت اداری گفت: در سال 93 مجموعه پرونده های وارده 111 هزار پرونده در شعب بدوی، تجدید نظر و هیئت‌های بدوی و عمومی بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه 158 هزار مجموعه وارده مربوط به 3 بخش شعب بدوی، دادگاه تجدید نظر و هیئت‌های بدوی و عمومی بوده تاکید کرد: مجموعه پرونده های مختومه 132 هزار پرونده بوده است که این کاهش مجموعه به دادگاه تجدید نظر مربوط می‌شود یعنی به عبارتی در دادگاه تجدید نظر رسیدگی‌ها نسبتا کاهش داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران/