رسانه‌های دولتی صربستان اعلام كردند: مقامات پليس اين كشور يك كليسای ارتدكس را كه برای ترك دادن معتادان، اقدام به كتك زدن آن‌ها می ‌كرد، تعطيل كردند.
 

به گزارش ایسنا، مقامات پلیس منطقه «بلگراد» در صربستان، یك كلیسای ارتدكس را كه اقدام به كتك زدن معتادان برای ترك دادن آن‌ها می‌كرد، تعطیل و كشیش اعظم آنجا را به زندان منتقل كردند.

یكی از افرادی كه در این كلیسا بستری شده بود در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس عنوان كرد: من در غفلت نگهبانان این كلیسا و پزشكان آن، به فیلمبرداری از اقداماتی كه آن‌ها برای ترك دادن معتادان استفاده می‌كردند، اقدام كرده و پس از آن فیلم ویدیویی مذكور را در اینترنت منتشر كرده و یك نسخه از آن را نیز در اختیار پلیس منطقه قرار دادم.

وی خاطر نشان كرد: از سال 2005 میلادی تاكنون حدود 250 جوان معتاد در این كلیسا بستری شده‌اند كه از این تعداد 87 نفر به شدت مورد ضرب و شتم كاركنان آنجا قرار گرفتند.

گفته می‌شود، «آرتم‌جی» ـ یكی از كشیشان این كلیسا ـ بیش از دیگران نسبت به ضرب و شتم معتادان برای ترك دادن آن‌ها در این پرونده‌ نقش داشته است و تلاش پلیس صربستان برای دستگیری وی ادامه دارد.

گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news