رئیس سازمان محیط زیست استان کردستان گفت: در حال حاضر میزان آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در استان کردستان بیش از 16 برابر حد استاندارد است.
 

خیرالله مرادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: به دلیل وضعیت گرد و غبار در استان میزان آلودگی هوا در شهر سنندج و دیگر مناطق کردستان به بیش از 16 برابر حد استاندارد رسیده است.

وی ادامه داد: از ساعات پایانی روز گذشته تاکنون وضعیت آلودگی هوا در سنندج به وضعیت بسیار خطرناکی رسیده است و متاسفانه هر لحظه بر میزان آن افزوده می شود.

رئیس سامان حفاظت از محیط زیست استان کردستان بیان داشت: بر اساس بررسی های صورت گرفته منشاء آلودگی هوای استان کردستان از حوزه کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

مرادی با اشاره به ماندگاری این شرایط در استان عنوان کرد: ادامه شرایط موجود و ماندگاری این میزان آلودگی هوا بستگی به میزان شدت وزش باد دارد که در حال حاضر و با توجه به گزارش های سازمان هواشناسی سرعت ورزش باد نیز چندان مناسب نیست.

وی همچنین از تمامی افراد و به ویژه ساکنان سنندج خواست که از حضور در هوای آزاد به شدت پرهیز نمایند و در موارد ضروری نیز حتما از ماسک استفاده نمایند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست استان کردستان خاطرنشان کرد: قرار است در ساعات آینده جلساتی با حضور مسئولین استان برای بررسی شرایط و وضعیت موجود آلودگی هوا برگزار شود.

 
گردآوری:گروه خبر سيمرغ
www.seemorgh.com/news