سومین روز جستجوی هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج
عملیات تجسس برای یافتن هواپیمای تهران- یاسوج یا محل سقوط احتمالی آن در سومین روز همچنان ادامه دارد.

پروزا بالگردها بر فراز دنا


معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در سمیرم حضور دارد، با اعلام آغاز عملیات تجسس گفت: روز سوم عملیات است و تجسس امدادگران به محض مساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات دنا با حضور 80 تیم عملیاتی تجسس برای یافتن لاشه هواپیما آغاز شده است.

وی گفت: چهار فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در ارتفاعات خواهند بود تا از وضعیت هواپیما و محل سقوط احتمالی آن اطلاعاتی به دست بیاریم.

اورژانس کشور نیز در منطقه سمیرم در دو قسمت تجسس را ادامه می دهد، اولی پرواز بالگردهای سازمان اورژانس بر فراز رشته کوههای دنا و دومی خودروی آفرود اورژانس کشور در دشت سمیرم.

محمدی؛ مدیرعامل  هلال احمر استان مرکزی از اعزام دو تیم تخصصی جست‌وجو و نجاتِ کوهستان از هلال‌احمر استان مرکزی به منطقه دنا خبر داد و گفت: دو تیم تخصصی متشکل از ۱۱ نفر با تجهیزات کامل به منطقه حادثه اعزام خواهند شد تا در خصوص جست‌وجوی بقایای هواپیما با دیگر گروه‌های امدادی همکاری کنند.

تایید تماس یکی از مسافران 10 دقیقه قبل از ناپدید شدن هواپیما

تجسس امدادگران در حالی ادامه دارد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات در اینستاگرامش نوشت: درخصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم. مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است. ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه 30  ثانیه‌ای و 72 ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف‌آباد به مدت 31 ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت 9:28 دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن 9:34 دقیقه صبح بوده است.


احتمال یافتن لاشه هواپیما تا قبل از ظهر امروز

 مدیرکل دفتر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام کماندوهای ارتش به محل سقوط هواپیمای ATR آسمان در سمیرم خبر داد و با اشاره به استقرار یک سری تجهیزات از سوی سپاه گفت:امیدواریم تا قبل از ظهر امروز لاشه هواپیما را پیدا کنیم.

پرواز هواپیمای جنگنده نظامی در آسمان

دقایقی پیش هواپیماهای جنگنده نظامی در آسمان به پرواز درآمدند.

وظیفه این جنگنده ها عکسبرداری از منطقه و قلل دنا است.

پایش آنلاین تصاویر هوایی و عملیات جست‌وجو به صورت همزمان صورت می گیرد.

در همین حال چتربازان و تکاوران تیپ ۵۵ هوابرد شیراز به کمک جست‌وجوگران رفتند.

مدیرکل  مدیریت_بحران استان اصفهان گفت: امروز ۷ بالگرد و ۳۰ پهپاد به صورت ویژه آماده انجام عملیات با مختصات جدید هستند.

وی گفت:نیروهای عملیاتی در قالب ۲۰ تیم ۵ نفره پشتیبان و ۷ تیم ۵ نفره کوهنورد برای جست‌وجو در یک محور حرکت کرده‌اند.

محمدی مدیرعامل هلال_احمر_استان_مرکزی نیز گفت:۲ تیم تخصصی متشکل از ۱۱ نفر با تجهیزات کامل به منطقه حادثه اعزام خواهند شد تا در خصوص جست‌وجوی بقایای هواپیما با دیگر گروه‌های امدادی همکاری کنند.

کاپیتان بالگرد، کشف لاشه هواپیمای تهران یاسوج را تایید کرد

کاپیتان بالگرد کشف لاشه هواپیمای تهران یاسوج را تایید کرد.

کاپیتان بالگردی که لاشه هواپیمای تهران یاسوج را مشاهده کرده است ضمن تایید کشف لاشه هواپیما گفت اجازه انتشار اطلاعات تکمیلی را ندارد.

بالگردها امکان انتقال اجساد را ندارد

مدیر اورژانس استان اصفهان: فرود بالگرد در نقطه مورد نظر غیرممکن است و اجساد باید به صورت دستی و زمینی به پایین کوه منتقل شوند که این کار زمان می‌برد.

وضعیت جوی و توپوگرافی منطقه اجازه فرود بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج را نمی‌دهد

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان:
وضعیت جوی و وضعیت توپوگرافی منطقه تاکنون اجازه نشستن بالگرد در محل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج را نداده است، اما بازهم بررسی‌ها در حال انجام است و بالگرد اورژانس هم در منطقه مستقر بوده که اگر امکان فرود فراهم شد سریعا در منطقه حضور یابد.

اگر بالگرد در منطقه مورد نظر پیدا شدن لاشه بتواند فرود بیاید می‌توانیم اجساد را از طریق بالگرد جا به جا کنیم. اما تا این لحظه امکان فرود در آن منطقه برای بالگردها وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: اجساد را به سرعت به شهر یاسوج منتقل تا مراحل قانونی  انجام شود

 نمایندگان کارخانه سازنده هواپیما امروز به تهران می‌رسند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به دعوت از نمایندگان کارخانه سازنده و سازمان هواپیمایی کشوری فرانسه گفت: این تیم بعدازظهر امروز به تهران خواهند رسید

لحظه پیاده شدن نیروهای امدادی و نجاتگران کوهستان هلال‌احمر در نزدیک‌ترین نقطه به محل سقوط هواپیما



عکس هوایی از منطقه‌ای پادنا که نیروهای پشتیبانی در آن مستقر هستند



رئیس سازمان امداد و نجات: اعزام تیم های حرفه ای تا غروب آفتاب انجام می شوند

 ویدیوی جدید از عملیات امدادی بالگردهای هلال‌احمر و تلاش نجاتگران متخصص کوهستان

به دلیل تردد مداوم بالگرد ها احتمال ریزش بهمن وجود دارد

رییس سازمان هواپیمایی کشور: هواپیما سیستم ELT (سیستم اعلام خطر خودکار ) داشت اما نمی‌دانیم چرا کار نکرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشور: هواپیما سیستم ELT (سیستم اعلام خطر خودکار ) داشت اما نمی‌دانیم چرا کار نکرد.

عکس‌های جعبه سیاه را به نیروهای هلی‌برد شده‌ داده‌ایم که آن را پیدا کنند

محمدسعید شرفی مدیر کل دفتر نظارت بر عملیات سازمان هوانوردی درباره آخرین اقدامات برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده تهران - یاسوج گفت: تیم تخصصی ما منتظرند که موقعیت مناسب شود؛ البته عکس‌های جعبه سیاه را به نیروهای امدادی و تکاورانی که هلی برد شده‌اند داده‌ایم که بتوانند آن را پیدا کرده و به نماینده سازمان هواپیمایی کشوری تحویل دهند.

شرفی در پاسخ به این پرسش که شرکت سازنده این هواپیما در حال حاضر چه خدماتی باید انجام دهد؟ گفت: همه نقشه‌ها و اطلاعات هواپیما را داریم، البته شرکت سازنده یکی از مجموعه‌هایی است که در بررسی سانحه باید مشارکت کند، بنابراین کشور شرکت سازنده هواپیما به تهران دعوت شده‌ و دیشب به تهران رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: احتمالا بعد از این که جعبه سیاه را پیدا کرده و مستندات را جمع‌بندی کنیم با حضور آنها بخش‌هایی از بررسی سانحه صورت می‌گیرد.

لاشه هواپیما به صورت کامل نیست.

جانشین فرمانده سپاه اصفهان: با توجه به وضعیت آب و هوایی، برف سنگین در ارتفاعات و صعب‌العبور بودن منطقه عملیات انتقال پیکرها چند روز زمان می‌برد.

خانمهای شهر سی سخت به صورت خودجوش برای امدادگران غذا آماده می‌کنند

Women-in-C-City-prepare-spontaneously-for-food-aid-workers.jpg

پیش‌بینی برف و باران در ارتفاعات دنا از فردا

احد وظیفه، اظهار کرد: از اواخر امروز به تدریج افزایش و رشد ابر در منطقه کوه دنا خواهیم داشت وطی فردا ظهر نیز به تدریج ابرها سطح منطقه را خواهند پوشاند.

وی ادامه داد: پرواز هلی‌کوپتر از ظهر فردا در منطقه غیرممکن است به همین دلیل زمان برای انتقال اجساد حادثه سقوط هواپیما محدود خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جوی باید بخش زیادی از عملیات انتقال اجساد طی امروز عصر تا صبح فردا صورت بگیرد، گفت: طی دو روز آینده بارش باران در منطقه کوه دنا نیز افزایش می‌یابد و بارش برف نیز در این منطقه پیش‌بینی می‌شود.

پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری پیدا شد

اسکان ۲۴ امدادگر هلال‌احمر در اولین شب پس از کشف لاشه هواپیما

photo_2018-02-20_20-58-50.jpg

رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر گفت: نیروهای تخصصی هلال‌احمر با تلاش‌های بسیار در شرایط سخت جوی تعدادی از اجساد سرنشینان هواپیما را پیدا کرده‌اند ولی هنوز امکان شناسایی پیکرها وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر افزود: ۲۴ نفر از تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل کشف لاشه هواپیما اسکان دارند.

وی خاطرنشان کرد: جست‌وجو برای یافتن دیگر اجساد سرنشینان هواپیمای تهران-یاسوج ادامه خواهد داشت و به همین منظور تیم‌های تخصصی هلال احمر امشب در محل حادثه اسکان دارند.

رئیس سازمان امداد نجات هلال احمر اضافه کرد: تلاش‌ها برای انتقال اجساد فردا ادامه خواهد داشت.

سلیمی اظهار کرد: تیم‌های تخصصی و هلی برد هلال‌احمر تا نزدیک‌ترین نقطه به محل حادثه سازماندهی شده‌اند.

وی تصریح کرد: ۳۰ نجاتگر توسط بالگرد از اولین ساعات به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته سلیمی، هماهنگی جهت انتقال پیکرهای حادثه‌دیدگان از طریق هوایی و زمینی انجام شده است.


 یک امدادگر حاضر در منطقه: سه نفر از کسانی که بدون هماهنگی به سمت قله رفتند در ارتفاعات دچار مشکل شدند.


انتقال پیکرهای سرنشینان هواپیمای مسافربری به فردا موکول شد. فتحی، معاون امداد و نجات: پرواز بالگرد ممکن نیست، تیم ها امشب در محل سقوط می مانند.


فرمانده نیروی زمینی ارتش: تکاوران تیپ 65 و هوابرد شیراز به همراه سایر گروه ها در محل سقوط هواپیمای مسافربری درحال جمع آوری و آماده کردن پیکرها هستند.



توضیحات جدید سرتیم عملیات هلال احمر که برای اولین بار به لاشه هواپیما رسید.

تشخیص هویت سرنشینان هواپیمای ATR در یاسوج

دکتر مهرداد علی‌بخشی مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: پس از سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا، پزشکی قانونی با اخذ مشخصات تمامی سرنشینان هواپیما با خانواده آنان تماس گرفته و از آنان برای اخذ نمونه ژنتیک دعوت کرد.

وی با بیان اینکه طبق تماس‌هایی که با خانواده‌ها برقرار شد، مقرر شد تا اخذ نمونه از آنان در یاسوج، تهران و شهرستان‌هایی که خانواده مسافران پرواز در آن ساکنند، انجام شود، گفت: کار نمونه‌گیری خون برای آزمایش‌های DNA انجام گرفت. تیم‌های پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد و پزشکی قانونی استان فارس و اصفهان آماده معاینه پیکرها و تشخیص هویت آنها هستند و پس از انجام مراحل قانونی، اجساد در سریع‌ترین زمان تحویل خانواده‌ها می‌شود. آزمایش‌های مربوط روی پیکر اجساد در شهرستان یاسوج انجام خواهد شد.

شناسایی ۳۰ نفر از جانباختگان سانحه پرواز تهران_ یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
- حدود 30 پیکر از جانباختگان هواپیمای مسافربری پیدا و شناسایی شد.
- اقدامات اولیه برای انتقال این پیکرها در حال انجام است.
- با وجود برودت هوا اکیپ های امدادی در کنار لاشه هواپیما مستقر هستند.


 هیئت ۷ نفره فرانسوی برای بررسی سانحه ATR72 وارد تهران شد

photo_2018-02-20_23-58-40.jpg

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری:
هم اكنون هیات فرانسوی هفت نفره به منظور همکاری در روند بررسی علت سقوط هواپیمای «ای تی آر» شرکت هواپیمایی آسمان به تهران وارد شدند.
براساس استانداردهای بین المللی، كشور طراح و سازنده هواپیما می تواند پس از بروز سانحه، نماینده ای برای شركت در بررسی سانحه هواپیما اعزام كند.


 ۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
از مسافران هواپیمای تهران-یاسوج ۳۳ نفر تهرانی، یک نفر از استان فارس، سه نفر البرز، پنج نفر مازندران، یک نفر قزوین، یک نفر قم، دو نفر بوشهر، گلستان یک نفر، کرمان یک نفر و دو نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.
همچنین ۱۵ تن از مسافران از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: /farsnews.com/mehrnews.com/ilna.ir/isna.ir