دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران / به روز رسانی می شود
جعبه سیاه هواپیمای ترکیه‌ای دقایقی قبل پیدا شد.

جعبه سیاه هواپیمای ترکیه ای پیدا شد/ انتقال 10 جسد شناساییی شده به فرودگاه شهرکرد

با پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما، معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری دستور انتقال جعبه سیاه به دامنه کوه توسط بالگرد را صادر کرده است.

جعفر مردانی همچنین از انتقال 10 جسد شناسایی شده توسط بالگردهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به فرودگاه شهرکرد برای انجام کارهای قانونی خبر داد.

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر/ به روز رسانی می شود

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر/ به روز رسانی می شود

هواپیمای ترکیه ای با افت شدیدسرعت از رادار محوشد

طبق مکالمات خلبان با مرکز کنترل فضای کشور، خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صحفه رادار محو شد.

حضور تعدادی از خانواده قربانیان سقوط هواپیمای ترکیه در فرودگاه شهرکرد

سیداحمد مرتضوی‌فرد مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: ‌هم اکنون‌ بالگرد برای انتقال اجساد به دامنه کوه در کنار لاشه هواپیما مستقر شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر 10 جسد شناسایی شده و هنوز یکی از اجساد پیدا نشده است.

مرتضوی‌فرد خاطرنشان کرد: خانواده تعدادی از قربانیان در فرودگاه شهرکرد هستند.

گفتنی است استاندار چهارمحال و بختیاری به منظور رسیدگی ویژه و صدور دستورات لازم در منطقه حضور دارد.

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر

 اجساد سرنشینان هواپیمای ترکیه ای قابل شناسایی هستند

معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال بختیاری:10 جسد سرنشینان هواپیمای ترک توسط امدادگران کشف شده است که از این تعداد هشت جسد قابل شناسایی است.

دو جسد به علت سوختگی شدید و شدت جراحات غیر قابل شناسایی است.

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری درباره سقوط هواپیمای ترک

به دنبال سقوط یک فروند هواپیمای ترکیه در فضای هوایی ایران در روز گذشته سازمان هواپیمایی کشوری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

این اطلاعیه به این شرح است:" بعداز ظهر روز یکشنبه مورخ بیستم اسفند ماه یک فروند هواپیمایی جت تجاری از نوع چلنجر ۶۰ ثبت کشور ترکیه به علامت ثبت TC- TRB که از فرودگاه شارجه در امارات متحده عربی عازم فرودگاه آتاتورک استانبول بود، در مسیر هوایی UT۴۳۰، از صفحه رادار محو و در رشته کوه‌های زاگرس حوالی شهرکرد سقوط کرد.

این پرواز در ساعت ۱۶:۵۹ به وقت محلی وارد فضای کشور جمهوری اسلامی ایران شده و در حدود ساعت ۱۸:۰۹ به وقت محلی دچار سانحه شد. براساس مکالمات خلبان پرواز با مرکز کنترل فضای کشور، خلبان به علت بروز مشکل فنی درخواست کاهش ارتفاع کرده که در حین کاهش ارتفاع در حدود ۳۲ هزار پایی ضمن افت شدید سرعت از صفحه رادار محو شد. بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت بهره بردار ترک، این هواپیما دارای سه نفر خدمه پروازی و هشت مسافر بوده است.

ملیت دو نفر از مسافران اسپانیایی و بقیه سرنشینان تبعه کشور ترکیه هستند. همکاری دو سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ترکیه در خصوص بررسی سانحه از دقایق اولیه آغاز و هماهنگی‌های لازم در خصوص جستجو و نجات توسط سازمان هواپیمایی کشوری صورت گرفته است.

مسئولیت بررسی سانحه با توجه به مقررات بین‌المللی با سازمان هواپیمایی کشوری ایران است و کشورهای ترکیه به عنوان محل ثبت هواپیما و کانادا به عنوان طراح و سازنده هواپیما می‌توانند درخواست همکاری در روند بررسی سانحه را مطابق کنوانسیون شیکاگو و ضمائم آن ارائه کنند".

حضور امدادگران برای انتقال اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای به شهرکرد

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر

4 پیکر دیگر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه به دامنه کوه منتقل شدند

‌بالگردی که برای سومین بار به محل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای اعزام شده بود، 4 پیکر دیگر از جانباختگان را به دامنه کوه منتقل کرد.

پس از سه مرتبه اعزام بالگرد به محل حادثه سقوط هواپیمای ترکیه تا کنون 7 جسد از قربانیان به دامنه کوه منتقل شده است.

بالگرد برای سومین بار به محل سقوط هواپیما اعزام شد

بالگردی که برای انتقال اجساد به دامنه کوه به محل سقوط هواپیما اعزام شده بود و برای بار نخست به دلیل نامساعد بودن محل حادثه نتوانست فرود آید، برای بار دوم برای بررسی منطقه به محل حادثه اعزام شد و سه تن از اجساد را به دامنه کوه منتقل کرد.

این بالگرد برای بار سوم به محل سقوط هواپیما اعزام شد تا سه یا چهار پیکر دیگر را به دامنه کوه منتقل کند.

آخرین پیکر حادثه هواپیمای ترکیه هم پیدا شد

پس از سه بار اعزام بالگرد به محل منطقه سقوط هواپیما و انتقال اجساد 10 تن از جانباختگان آخرین جسد نیز پیدا شد.

کمیته بررسی سانحه هواپیمای ترکیه تشکیل می‌شود/ دعوت از نمایندگان ۳ کشور برای حضور در کمیته

حسن رضایی‌فر تصریح کرد: به دنبال سقوط هواپیمای CL۶۰ ترکیه که شب گذشته حوالی شهرکرد ایران سقوط کرد، تیم‌های بررسی سازمان هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شدند و کار بررسی ابعاد مختلف این سانحه آغاز شد. تاکنون هشت جسد از مسافران این پرواز شناسایی شده و البته هلال‌احمر چهارمحال بختیاری به طور مستقیم مسئولیت ابعاد انسانی این حادثه را برعهده دارد.

وی با بیان این که براساس قوانین بین‌المللی ایران با عنوان کشوری که سقوط هواپیما در آن رخ داده مسئول و رییس کمیته بررسی سانحه خواهد بود، گفت: با توجه به این که این هواپیما ترکیه‌ای بوده ساخت کشور کاناداست و دو تبعه از اسپانیا نیز در آن حضور داشتند ما از مقامات هر سه کشور درخواست کرده‌ایم که در صورت تمایل نماینده‌هایی را به ایران معرفی کنند تا در جلسات کمیته بررسی حاضر باشند.

به گفته مدیرکل دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی، در حال حاضر ترکیه دو نماینده رسمی از طرف خود برای حضور در این کمیته اعلام کرده‌است.

رضایی‌فر در پاسخ به این سوال که زمان احتمالی ارائه‌ی گزارش ابتدایی از این حادثه چه زمانی تخمین می‌شود نیز اعلام کرد: با توجه به این‌که کمیته بررسی این حادثه به تازگی تشکیل شده و نیاز به بررسی ابعاد دقیق کار خواهد بود، نمی‌توان به طور دقیق از زمان پایان یافتن بررسی‌ها حرفی زد اما سازمان هواپیمایی کشوری تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش‌های ابتدایی خود از این حادثه را ارائه کند.

تصویری از لاشه هواپیمای ترکیه

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر/ به روز رسانی می شود

تشخیص هویت اجساد ترکیه ای به پزشکی قانونی ایران سپرده شد

علی‌بخشی، مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی گفت:جسد 11 قربانی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای، از ارتفاعات محل سقوط به پایین منتقل شده است.

کار تشخیص هویت اجساد ترکیه ای به پزشکی قانونی ایران سپرده شده است.

در حال حاضر به دلیل ازدحام حاکم در منطقه سقوط هواپیمای ترکیه ای، امکان مشاهده اجساد و تعیین اینکه اجساد سالم هستند یا خیر وجود ندارد.

انتقال اجساد مسافران هواپیمای CL60 ترکیه

دومین روز از سقوط هواپیمای ترکیه ای+تصاویر/ به روز رسانی می شود

پایان عملیات جستجوی پیکر‌های جانباختگان هواپیمای ترکیه| جسد "مینا باشاران" شناسایی شد

مدیر مرکز هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر: ۱۱ پیکر جانباختگان حادثه کشف و به پایین ارتفاعات منتقل شد.

از میان ۱۱ پیکر کشف شده، ۸ جسد از جمله پیکر "مینا باشاران" دختر میلیاردر اهل کشور ترکیه قابل شناسایی است.

پیکر‌های کشف شده برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

جعبه سیاه هواپیما به عوامل انتظامی حاضر در محل حادثه تحویل داده شد.

امارات: هواپیمای باشاران درخواست تعمیر نداشته است

 امارات متحده عربی جزئیاتی از پرواز هواپیمای جت خصوصی ترکیه که روز گذشته در ایران سقوط کرد را ارائه داد.

به نقل از روسیا الیوم، وزارت حمل‌و‌نقل هوایی شارجه در امارات متحده عربی اعلام کرد که هواپیمای ترکیه که شب گذشته در بخش مرکزی ایران سقوط کرد، هیچ‌گونه درخواستی برای تعمیر و نگهداری در فرودگاه بین‌المللی شارجه نداشته است.

در بیانیه‌ای که امروز –دوشنبه- در این‌باره منتشر شد، آمده است که هواپیمای جت خصوصی که روز گذشته پس از پرواز از فرودگاه شارجه به مقصد استانبول، در ایران سقوط کرده بود، حامل هیچ شهروند اماراتی نبوده است.

در این هواپیما ۱۱ نفر حضور داشتند که شش نفر از آنها ملیت ترکیه و دو نفر نیز ملیت اسپانیایی داشتند، سه نفر دیگر نیز از خدمه پرواز و مهماندار بودند. هنوز علت مشخصی درباره سقوط این هواپیما اعلام نشده است و بعد از انجام تحقیقاتی که هم‌اکنون در ایران در جریان است می‌توان درباره علت سقوط آن تصمیم گرفت.

این هواپیما متعلق به حسین باشران، سرمایه‌دار ترکیه‌ای است که دخترش مینا به همراه هفت نفر از دوستانش و سه نفر از خدمه و خلبان‌ها در آن حضور داشتند.

مینا به همراه دوستانش برای جشن مجردی او که قرار بود ماه آینده ازدواج کند، به این سفر تفریحی رفته بودند.

واکنش سفیر ایران در آنکارا به سقوط هواپیما ترکیه در ایران

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با ابراز تاسف از سقوط یک فروند هواپیمای خصوصی ترکیه که در حال عبور از آسمان ایران دچار سانحه شد و سقوط کرد، با خانواده جان‌باختگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

محمد ابراهیم طاهریان‌فرد همچنین گفت: براساس اطلاعات دریافت شده، چندین گروه امدادی بلافاصله به منطقه سقوط هوابیما عزیمت کرده و به رغم شرایط بسیار بد جوی در حال جستجو و اقدامات لازم امدادی هستند.

عدم صدور مجوز برای فرود اضطراری هواپیمای ترکیه‌ای صحت ندارد

سازمان هواپیمایی کشوری خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم اجازه ایران به فرود اضطراری هواپیمای سانحه دیده ترکیه ای را تکذیب کرد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com/isna.ir