آموزش نحوه مقابله با تهدیدات در مدارس کشور
وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای ارائه مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی خبر داد.

ارائه مهارت های اجتماعی به دانش آموزان

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در قالب فوق برنامه و در دوره متوسطه اول آغاز می شود و به تدریج در دیگر پایه های تحصیلی گسترش می یابد. وی گفت: این آموزش ها، در حقیقت تمرین انجام فعالیت هایی است تا بچه ها بتوانند خودشان را در مقابله با تهدیدهای بیرونی محافظت کنند، به چه کسی اعتماد کرده و نگرانی های خود را مطرح کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه مهارت های اجتماعی به دانش آموزان در قالب فوق برنامه و در دوره متوسطه اول آغاز می شود و به تدریج در دیگر پایه های تحصیلی گسترش می یابد.

 از آنجا که نوع مواردی که می تواند دانش آموز را تهدید کند، متفاوت است وزارت آموزش و پرورش توسعه و گسترش مهارت های اجتماعی را در دستور کار دارد.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از آموزش ها در برنامه رسمی خواهد آمد و بخشی به صورت فوق برنامه در کلاس ها ارائه می شود، تصریح کرد: از مهرماه شاهد گسترش آموزش این مهارت ها در مدارس خواهیم بود.

 این آموزش ها، در حقیقت تمرین انجام فعالیت هایی است تا بچه ها بتوانند خودشان را در مقابله با تهدیدهای بیرونی محافظت کنند، به چه کسی اعتماد کرده و نگرانی های خود را مطرح کنند.

بنا داریم ابتدا آموزش مهارت های اجتماعی را در متوسطه اول آغاز کنیم که البته بخشی از آن اجباری و به صورت فوق برنامه خواهد بود و تدریج بخشی از برنامه درسی به این موضوع اختصاص داده می شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: irna.ir