علت انتشار دود شدید در اهواز مشخص شد
 مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان علت انتشار دود در اهواز و برخی شهرهای استان را آتش سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم عنوان کرد.

آتش سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم عامل اصلی انتشار دود شدید در اهواز

احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان علت انتشار دود در اهواز و برخی شهرهای استان را آتش سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم عنوان کرد.

احمدرضا لاهیجان زاده در خصوص دود شدید در اهواز و برخی شهرهای خوزستان اظهار کرد: آخرین تصاویر ماهواره ای شب گذشته نشان می دهد دود تا محدوده ماهشهر و خور موسی نیز رسیده است. این دود به علت آتش‌سوزی وسیع در تالاب هورالعظیم در بخش‌های ایرانی و عراقی آن که چند روز است شعله ور شده به برخی شهرهای استان سرایت کرده است.

دود مسیری بالای ۱۵۰ کیلومتر را طی و عصر روز گذشته از جنوب اهواز عبور کرده بود اما نیمه شب گذشته به دلیل جریان باد، اهواز مجدد درگیر این مشکل شده و هنوز هم بخشی از فضای این شهر به صورت محدود آلوده به دود است.

لاهیجان زاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با سفارت عراق در تهران، اظهار کرد: امروز نیز در تلاش هستیم تا با کنسولگری عراق در اهواز اقدامات لازم را مورد پیگیری قرار دهیم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خوزستان تصریح کرد: کمیته همکاری مشترک بین ایران و عراق تشکیل و مقرر شده تا امروز موضوع آتش سوزی هورالعظیم در این کمیته مطرح شود.

 پیشنهاد دادیم تا مسئولان ملی محیط زیست با کشور عراق وارد مذاکره شوند تا اگر با کمبود امکانات مواجه و یا منطقه دچار حریق شده صعب العبور هست، از طریق ایران بالگردهای آب پاش اعزام و نسبت به خاموش کردن آتش نیزارها اقدام کنیم.

بر اساس تصاویر ماهواره ای بین ۹ تا ۱۰ هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در حوزه عراق دچار آتش سوزی شده است.

از شب گذشته دود شدید که توام با بوی تند سوختن است شهرستان اهواز و چند شهر دیگر استان را فرا گرفت و این امر موجب شد مردم در برخی مناطق مردم به علت استشمام این بو با مشکل تنفس مواجه شده و برخی دیگر هم دچار سوزش چشم شدند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com