احتمال عمدی بودن آتش سوزی تالاب «هورالعظیم»
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از احتمال عمدی بودن آتش سوزی تالاب هورالعظیم خبر داد

بیشترین خسارات بر بخش ایرانی وارد شده است

مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در رابطه با مهار آتش تالاب هورالعظیم اظهار داشت: حادثه آتش سوزی تالاب هورالعظیم خسارات زیادی را به بخش عراقی این تالاب وارد کرده است که مقرر شد با همکاری سازمان محیط زیست ایران و دولت عراق، از هواپیماهای ایرانی برای خاموش کردن آتش استفاده شود.

وی با بیان اینکه احتمال می‌رود که آتش سوزی تالاب هورالعظیم خود به خود ایجاد نشده باشد، افزود: تمام ارگان‌ها در منطقه تلاش دارند که هرچه سریع‌تر آتش تالاب را مهار کنند، اما به دلیل وزش باد از سمت کشور عراق به ایران و اینکه عراقی‌ها حل موضوع برایشان اهمیتی ندارد، بیشترین خسارات بر بخش ایرانی وارد شده است.

تجریشی گفت: صدور مجوز برای پرواز هواپیما و هلی کوپتر در بخش عراقی تالاب هورالعظیم حدود 10 روز به طول می‌انجامد، اما پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست و مدیریت بحران برای خاموش کردن این آتش همچنان ادامه دارد.

آتش تالاب هورالعظیم برخی از بخش‌های ایرانی را نیز فرا گرفته بود، اما به دلیل قرار گرفتن رودخانه در وسط مرز ایران و عراق آتش سوزی در بخش ایرانی بسیار محدود بود و مهار شد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بزرگترین مشکل خاموش نشدن آتش در قسمت عراقی خشک بودن تالاب هورالعظیم در آن بخش است که همین موضوع باعث افزایش اشتعال در خاک عراق شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: yjc.ir