آماری از تجرد قطعی در ایران: 105 هزار دختر مجرد
بیشترین تعداد مجردان قطعی در کشور در پایتخت و همچنین شهرهای مرکزی ساکن هستند

آماری از تجرد قطعی در ایران: 105 هزار دختر مجرد

طراح مرکز رصد امور اجتماعی وزارت کشور گفت: جمعیت دختران و پسران مجرد قطعی در کشور به ترتیب 105 و 36 هزارنفر است که غالبا در شهرهای مرکزی ایران ساکن هستند.

اردشیر گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین افزود: طی 20 سال گذشته نرخ خانوارهای تک نفره در کشور 2 برابر شده و دلیل اصلی این موضوع نبود برنامه‌های یکپارچه و متوالی در دولت‌هاست.

وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مجردان قطعی در کشور در پایتخت و همچنین شهرهای مرکزی ساکن هستند.

گراوند با اشاره به اینکه بالا بودن نسبت جمعیت دختران و پسران مجرد و عواقب منفی اجتماعی آن، اظهار داشت: غالب پدیده‌های فساد اخلاقی به دلیل نبود تعادل بین جمعیت مردان و زنان است که این برهم‌خوردگی تعادل بیشتر مواقعی اتفاق می افتاد که مردان و پسران برای داشتن کار مناسب مهاجرت داخلی و خارجی دارند.

طراح مرکز رصد امور اجتماعی وزارت کشور همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کشور ما در حال حاضر 14 میلیون حاشیه نشین دارد که شامل سه میلیون خانوار است و اگر بخواهیم برای همه این افراد مسکن مناسب بسازیم منابع مالی خوبی نخواهیم داشت بنابراین باید با اجرای طرح های فرهنگی توسط دستگاه های مسئول آسیب های اجتماعی در این نقاط را کاهش دهیم.

گراوند یادآور شد: نداشتن آمایش سرزمینی جامع، نبود مدیریت اجرایی مشارکت جو و مداخله گر، فقدان نظام پایش و نظارت، نبود آمارهای متمرکز و عدم استقلال نهادهای اثرگذار از جمله مشکلاتی است که در بروز آسیب های اجتماعی نقش دارند و باید آنها را از میان برداریم.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: aftabnews.ir