بارش باران کردستان را فرا گرفت
بارش باران در تمامی شهرستانهای استان کردستان آغاز شده است و پیش بینی می شود که این روند تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد

بارش باران کردستان را فرا گرفت

بارش باران در استان کردستان از صبح امروز آغاز شده است و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کردستان هم اکنون این وضعیت بارشی در سراسر استان وجود دارد.

پیش بینی‌های اعلام شده از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می‌دهد که طی هفته جاری بارش باران همراه با رعد و برق مهمترین پدیده جوی در این استان است و به همین دلیل هشدارهای در خصوص احتمال وقوع سیلاب نیز در سطح استان منتشر شده است.

هم اکنون در بخش جنوبی استان کردستان بارش باران به صورت رگباری با رعد و برق همراه است و پیش بینی می‌شود که از ظهر امروز این وضعیت در سراسر استان کردستان حاکم شود.

اداره کل هواشناسی استان کردستان با انتشار اطلاعیه‌های متعدد از مردم کردستان درخواست کرد که به هشدارها توجه کرده و مسائل ایمنی را به صورت جدی رعایت کنند.

از سوی دیگر و با اعلام شهرداری سنندج، اقدامات مختلفی در راستای جلوگیری از وقوع سیلاب‌های احتمالی در مرکز استان کردستان صورت گرفته است و هم اکنون شهر در حالت آماده باشد قرار دارد.

روز گذشته با برگزاری جلسه فوق اعاده شورای اسلامی شهر سنندج، آخرین وضعیت این شهر در راستای مقابله با سیلاب‌های احتمالی مورد بررسی قرار گرفت و شهردار سنندج نیز از آمادگی تمامی نیرو و تجهیزات برای خدمت رسانی به مردم در صورت وقوع هر گونه حادثه‌ای خبر داد.

هم اکنون شهر سنندج در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد، بخش زیادی از بازار سنندج امروز تعطیل است و میزان تردد مردم و وسایل نقلیه در شهر سنندج به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

همچنین بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان سنندج، به صاحبان منازل پرخطر در سطح شهر و همچنین نواحی منفصل شهری اطراف سنندج اعلام شده است که در اولین فرصت منازل خود را ترک کرده و در مدارس اعلام شده، اسکان پیدا کنند.

بر اساس تقسیم بندی‌های صورت گرفته در هر محله از شهر سنندج یک مدرسه برای اسکان اضطراری مردم مشخص شده است و در صورتی که نیاز باشد از ظرفیت اماکن ورزشی و سایر ظرفیت‌های در اختیار نیز استفاده می‌شود.

از دیگر شهرستان‌های استان کردستان نیز خبر می‌رسد که جلسات ستاد مدیریت بحران به صورت شبانه روزی در حال برگزاری است و مهمترین مسائل مورد نیاز برای مقابله با سیل احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

همچنین شرکت آب منطقه‌ای کردستان نیز با انتشار اطلاعیه‌های متعدد و مختلفی از مردم درخواست کرد که از حضور در حواشی رودخانه‌های استان به شدت پرهیز کنند.

پلیس راه کردستان نیز از ترددهای غیر ضرور برای خروج از مناطق شهری استان کردستان جلوگیری می‌کند و اعلام کرد که رعایت مسائل ایمنی و همکاری با پلیس یکی از ضرورت‌های اصلی برای تردد در جاده‌های استان کردستان است.

شرکت فرودگاه‌های استان کردستان نیز اعلام کرد پروازهای امروز یکشنبه فرودگاه سنندج به دلیل شدت بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب لغو شده است.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com