ورود سامانه جدید بارشی به کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و همزمان افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی خبر داد

سامانه جدید بارشی وارد کشور می شود

صادق ضیائیان اظهارکرد: امروز (۱۱ دی‌ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین در خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و برف و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که امروز (۱۱ دی ماه) در سواحل دریای خزر و دامنه‌های زاگرس در شمال غرب و غرب بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود،گفت: طی فردا (۱۲ دی‌ماه) نیز در نوار شرقی کشور بارش پراکنده، گاهی همراه با وزش باد خواهیم داشت و در استان‌های گیلان و مازندران نیز بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان طی روز جمعه (۱۳ دی‌ماه) بارش در غرب سواحل دریای خزر تقویت می‌شود و از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه طی این روز با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود. روز شنبه (۱۴ دی‌ماه) علاوه بر تقویت فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور نیز بارش پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در استان‌های چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی کهگیلویه و بویراحمد، دامنه‌های زاگرس در جنوب اصفهان، جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان و اردبیل به‌صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که طی روز یکشنبه (۱۵ دی‌ماه) این سامانه در کل کشور فعال خواهد بود، اظهارکرد: شدت بارش در این روز در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، شمال خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی است. روز دوشنبه (۱۶ دی‌ماه) این سامانه در نوار شرقی کشور فعال است و به‌تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.

به گفته ضیائیان در این روز بارش پراکنده باران و کاهش دما روی سواحل دریای خزر و بارش پراکنده برف در دامنه‌های شمالی البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۲ دی‌ماه) صاف همراه با وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر و همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه (۱۳ دی‌ماه) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی و به‌تدریج ابری و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir