برف به تهران می‌ رسد
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در نقاط مختلف کشور از بارش برف در تهران در اواخر وقت شنبه (۱۴ دی ماه) خبر داد

بارش برف در تهران در اواخر وقت شنبه (۱۴ دی ماه)

احمد ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۲ دی ماه) در شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف خواهد بود همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: از بعداز ظهر امروز (۱۲ دی ماه) جریان‌های شمالی روی دریای خزر تقویت و سبب تشدید بارش در غرب سواحل در روز جمعه (۱۳ دی ماه) می‌شود. از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور برای غرب، جنوب غرب، به‌تدریج دامنه‌های البرز و مرکز کشور بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی‌ و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه روز شنبه (۱۴ دی ماه) تقویت می‌شود و در تمام کشور به جز جنوب شرق کشور فعال خواهد بود،اظهارکرد: بارش در این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، شمال بوشهر و گیلان از شدت بیشتری برخوردار می‌شود که در برخی نقاط استان‌های جنوبی همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ خواهد بود.

وی افزود: روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) این سامانه در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی‌تر به‌صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد گاهی همراه با وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ است همچنین در این روز در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب و غرب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود. روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: شدت بارش در این روز در جنوب فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و بخش‌هایی از سیستان وبلوچستان است.

وی اضافه کرد: شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ دی ماه) خلیج فارس و غرب دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود. سامانه بارشی به‌تدریج روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۳ دی ماه) قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در بعد از ظهر افزایش ابر و در اواخر وقت بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت پس فردا (۱۴ دی ماه) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و در اواخر وقت بارش برف خواهد بود و دمای هوا در گرمترین و سردترین زمان به ۸ و ۳ درجه سانتیگراد می‌رسد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir